1. dubna – poslední večer s Kašparem… a první zklamání

1.  dubna – poslední  večer s Kašparem… a první zklamání

Vystoupení divadelního spolku Kašpar bych ohodnotil jako o něco slabší než předešlé dvě hry, které jsem měl možnost ve stejném týdnu zhlédnout, ale bylo stále velice dobré.

Ovšem publikum stálo s prominutím za h…. Přímo za mnou totiž seděly dvě postarší paní, které celé představení neměly na práci nic lepšího, než klevetit o svých vnoučatech, a aby toho nebylo málo, v předních řadách sedělo asi osm, řekl bych nejspíš deváťáků či snad čerstvých prváků, kteří šli na Othella jen proto, aby ho nemuseli číst. O odění většiny osazenstva hlediště raději ani nemluvím. Těžko říct jestli dnešní večer návštěvníci Divadla Bolka Polívky brali jako aprílový žert, pokud ano, byl velice nevydařený a myslím, že nejsem jediný divák, kterého chování některých lidí popudilo. Někdy si opravdu nejsem jist, kam dnešní společnost spěje…
Ale raději se vrátím ke hře samotné. Hlavní role – Othella se zhostil Jan Potměšil, po té, co jsem byl svědkem jeho úžasného výkonu v předešlých představeních, byl tento večer, jak už jsem napsal výše, zklamáním. Jeho herectví v tomto případě zůstalo v pozadí dvou lepších hereckých výkonů – Desdemony – Aleny Dolákové, která se mi zdála půvabná jako sám měsíc a svou krásou jistě nepoblouznila jen Othella, či Jaga – Adriana Jastrabana, jehož intriky a podlosti byly zahrány tak věrně, že jen stěží bylo možné uvěřit, že ještě hraje. Dalších rolí se zhostili Jitka Nerudová, Marek Němec, Pavel Lagner, Aleš Petráš, Tomáš Stolařík a Eliška Mesfin Boučková.

Srovnat předešlé dvě hry s Othellem by bylo pro tuto hru pouze na škodu, nicméně také měla své kvality, i když  ne tak výrazné. Představení se mi líbilo, ale stále je co vylepšovat. Těším se na příští uvedení této hry a doufám, že bude o něco lepší.

divadelní spolek Kašpar

Michal Otisk

Je mi 18 let. Rád čtu dobré knížky, obzvlášť ty, nad kterými se člověk musí zamyslet. Moje nejoblíbenější kniha je asi Malý princ. Nepohrdnu ale ani knihami, u kterých člověk může vydechnout po náročném týdnu. V takovém případě si najdu ve vlastní knihovně spíš něco z žánru fantasy - třeba Odkaz dračích jezdců nebo Harryho Pottera.