Dvojitá rezervace: Opravdu chaos

Dvojitá rezervace: Opravdu chaos

Dne 22. 5. 2014 jsem měla možnost zhlédnout frašku Dvojitá rezervace, kterou uvedla Činoherní scéna Městského divadla v Brně.

Představení se mi líbilo, ale až od druhé poloviny. První polovina byla velice rozvleklá a zdálo se mi, že se v ní nic nedělo. Zato v druhé polovině, když se role herců promíchaly, to začala teprve zábava. Vřele doporučuji.

Hra pojednávala o manželském páru, který měl jít na večeři, ale každý slíbil byt někomu jinému. Manželka Joanna Markhamová, kterou si zahrála nedostižná Markéta Sedláčková, půjčila byt Lindě Lodgeové (Hana Kováříková), která měla mít v půjčeném bytěcdostaveníčko se svým milencem Waltera Pangbourne (velice přesvědčivý Rastislav Gajdoš). Manžel Joanny Philip Markham, který se živí jako nakladatel (mistrně ho zpodobnil Viktor Skála), byt půjčí svému obchodnímu partnerovi Henry Lodgeovi (Petr Štěpán), který si do něj chce přivést svoji milenku slečnu Wilkinsonovou, telefonní operátorku (Svetlana Janotová). Ukáže se, že s bytem má svoje plány i Alistair Spenlow (nedostižný Alan Novotný), který pracuje jako bytový designér a vylepšuje Philipovi pracovnu, chce totiž konečně svést Sylvii, služku u Markhamových (zábavná Andrea Březinová).

Co se z tohoto může vyvrbit, když se manželé nakonec rozhodnou zůstat doma a nestihnou zrušit všechno to, co slíbili. A ještě k tomu se tam najednou objeví Olive Harriet Smythová (Erika Kubálková), autorka knih pro děti o pejscích, která chce podepsat smlouvu s Philipem a Henrym, ale kdo je vlastně Philip a kdo Henry? Nerozumíte? Tak se určitě zajděte podívat na tuto mistrně napsanou i režírovanou frašku od Raye Cooneyho, na které spolupracoval s Johnem Chapmanem.

Zuzka Floderová

Řekla bych o sobě, že jsem typický knihomol. Nejraději mám fantasy, detektivky a sem tam i něco z červené knihovny na odlehčení, ale po pravdě přečtu cokoliv, co mi kdo dá. Nejradši mám ale knihy, kde se z hlavní postavy, káčátka, stane labuť. Nejkrásnější příkladem a mou nejoblíbenější knihou bych řekla, že je Jana Eyrová od Charlotte Brontë.