Drákula, břicho plné smíchu

Drákula, břicho plné smíchu

Drákula

Hráli: Tomáš Sukup, Alfred Texel, Hana Jagošová, Martina Mcková, Jiří Skvajsa, Leoš Peteráč a Michal Sopuch. Režisér: Ondřej Elbel

Dne 12.5.2016 Jsem byla se svojí spolužačkou na představení Drákula v divadle Polárka, které trvalo 80 min. a žánrem to měl být horor, ovšem mě to přišlo trochu jinak. Tohle malé divadlo jsem navštívila poprvé. Do divadla jsem šla s pocitem, že jdu na klasického vážného Drákulu, ale opak byl pravdou. To co herci z divadla Polárka z představení udělali, jsme vůbec nečekala. Malé pódium, osm herců a špetka humoru.

Příběh, který si každý s tímhle názvem představení spojuje je vážný, ale jak už jsem zmínila, to pro herce v Divadle Polárka neplatí. Děj se začíná v Transylvánii, kde se Jonathan Hacker objeví, aby pomohl záhadnému muži se přestěhovat do Londýn. Tím mužem je sám hrabě Drákula. Jonathan zjišťuje, že se v jeho hradě dějí divné věci a nelíbí se mu tamější zvyky. Poté, ale co se Drákula dostane do Londýna, začnou se dít divné a neobvyklé věci. Lidé, kteří už přestali věřit pohádkám, se najednou musí umět bránit. Jak to ale dopadne, už musíte zjistit sami a divadlo Polárka navštívit.

Kdybych to měla srovnat s jiným vystoupením, nedalo by se to srovnávat. A to proto, že v takových podmínkách v jakém hráli herci, ostatní neměli. Malé podium, malá podpora techniky a hlavně to vzali z jiného pohledu, než z jakého to měli ostatní.

Jediné co bych asi na celém představení vytkla je zbytečně zdlouhavé umírání jednoho skvělého herce. Jinak herecké výkony byly dobré a příjemné, nijak přehnané a průhledné. Obzvlášť, ale chci pochválit herce, který hrál Hlavní postavu hraběte Drákulu. Tímto chci poděkovat celému souboru za krásně prožitý večer a snad se do divadla ještě někdy vrátím.

Helena Petláková

Jsem společenská ale i samotář. Mám ráda knihy a děti. Děti musíte hlídat, ale kniha nikam neuteče. Ke knihám utíkám spíše já. Vyhledávám v nich vědomosti, rady, humor, někdy v nich objevím strach, ale i krásné zážitky. Moje oblíbené žánry jsou fantasy, sci-fi, romány, historické, deníky a apod.