Petrolejové lampy v Mahenově divadle

Petrolejové lampy v Mahenově divadle

Petrolejové lampy – Jaroslav Havlíček

Tato psychologická činohra od Martina Glasera (původně román od J. Havlíčka) pojednává o nehezké, ale citlivé Štěpánce (Hana Tomáš Briešťanská), která se nemůže vdát – vezme si svého opileckého bratrance Pavla (Martin Siničák), protože si ji konečně někdo chce vzít a navrch získá statek, na kterém strávila dětství. Poté však zjistí, že jí její manžel Pavel, který byl důstojník v rakousko-uherské armádě), štěstí nezajistí a že je navíc smrtelně nemocný, má syfilis.

Petrolejové lampy jsou postaveny především na výborných hereckých výkonech. Největší prostor samozřejmě má herečka Hana Tomáš Briešťanská v roli Štěpky, která je citlivá, ale zároveň má silnou vnitřní osobnost, kterou nelze zlomit. Další fascinující a pravděpodobně i lepší herecký výkon měl Martin Siničák, u kterého je výrazná postupná změna jeho charakteru, kvůli jeho paralýze v průběhu děje. Martin Siničák byl za ztvárnění Pavla odměněn nominací na Ceny Thálie. Hana Tomáš Briešťanská díky roli Štěpky byla nominována na Ceny Divadelních novin, Ceny Divadelní kritiky a Ceny Thálie. Nakonec se stala vítězkou pouze Ceny Thálie, což je ocenění za excelentní výkon na jeviští v činohře – ženy.

Podle mého názoru mělo tohle divadelní představení perfektní herecké výkony s napínavým dramatickým dějem a řekl bych, že tam žádné minusy nebyly. Na začátku činohry jsou nějaké humorné momenty, ale čím dál postupuje děj, tím je to vážnější a temnější. Jsem rozhodně rád, že jsem měl šanci vidět tuhle výbornou činohru a určitě by se to líbilo i mým spolužákům.

narodni divadlo

Nicholas Komvos

Narodil jsem se v Austrálii a přistěhoval jsem se do Česka, když mi bylo jedenáct. Můj nejoblíbenější předmět ve škole je dějepis a chtěl bych po gymnáziu studovat v zahraničí (v Austrálii nebo v Anglii). Mezi mé koníčky patří posilování, fotbal, MMA, seriály, filmy, hry a mám rád zvířata. K literatuře nemám až tak dobrý vztah – preferuji knížky v angličtině nebo v češtině s jednoduchým jazykem. Podle mého názoru je lepší divadlo, protože je to kratší a má to napínavější děj.