Co jsem to proboha udělal?

Co jsem to proboha udělal?

A je tu opět Listování a tentokrát jsou to zajímavé postřehy, vzpomínky, příběhy, které zachytil Robert Fulghum a pro diváky Listování herecky ztvárnili Alan Novotný a Lenka Janíková. A k velkému překvapení všech se akce účastnil i sám Robert Fulghum, bohužel jen na plátně, neboť toto Listování bylo doplněno audionahrávkou z prvního Listování ke knize „Co jsem to proboha udělal“. A to jen na pár chvil. Ale díky tomu měli diváci možnost vidět na plátně Alana Novotného (před 145 litry červeného vína, jak sám uvedl) a Lenku Janíkovou před cca deseti lety.

Po krátké projekci příběhy mohou začít. Reálný Alan Novotný a reálná Lenka Janíková začínají „listovat“. Rekvizitou je tentokrát stůl a dvě židle, které se dle potřeby mění na kavárnu restauraci nebo obchod. Oba herci ze sebe dostávají to nejlepší, a tak se divák plně vžívá do své „role“ komparsu, kdy je jednou členem osazenstva kavárny, jindy je zákazníkem v obchodě … samozřejmě to vše jen ve své mysli. Tyto naše divácké asociace jsou velmi trefně podbarveny hudbou s nádechem přesně té atmosféry, která se k danému příběhu hodí.

A jakéže to příběhy nám LISTOVÁNÍ předvedlo? Například tu o neznalosti zvyků jiné země, které vás mohou uvést do opravdu trapné situace. Jak z ní vybruslit? No s důvtipem přeci. Nebo o hře na předstírání, dokud vás někdo skutečně nepřelstí. Vše je podáno s notnou dávkou nadsázky a okořeněno špetkou speciálního humoru, který je Fulghumovi vlastní.

Doporučuji všem, kteří si rádi vyslechnou, co vše se může stát možná i vám.

Listování

Renata Skýpalová

Na Střední škole KNIH působím jako ředitelka. Současně jsem stále pedagog, a tak ráda pomáhám studentům s jejich aktivitami, které žáky i školu dále rozvíjejí. V posledních letech čtu převážně odbornou literaturu (oblast ekonomiky, marketingu, managementu), a proto nabídka četby knih „jiného typu“ je pro mne příjemnou výzvou.