Neuvěřitelně uvěřitelné situace

Neuvěřitelně uvěřitelné situace

Do kina se dostala dlouho očekávaná černá komedie ze soudobé  argentinské produkce. Tato novinka se hned dostala mezi nejkvalitnější filmy letošního roku. Jde o spleť šesti samostatně stojících příběhů. Motorem každé povídky je člověk, který si sáhne na dno a autoři tak dokazují, že nervy můžou rupnout každému.

Film ani chvilku diváka nenudí, ale potenciál měl ještě trošičku větší. Povídky se vyznačují rychlým spádem a uběhnou tak rychle, že se sotva začnete bavit a už začíná další. Při stopáži málo přes dvě hodiny je však počet historek tak akorát, abychom z nich měli maximální zážitek. Situace, do kterých autoři vkládají postavy, jsou až neuvěřitelně uvěřitelné a mám pocit, že by se klidně mohly přihodit každému z nás, ačkoliv je závěr v každé povídce trochu přikořeňen čistě pro divácké potěšení z filmu.

Hlavními motivy tu jsou vztek, pomsta a žárlivost. Zejména bych vypíchl historku “Zločin z vášně”, kterou považuji za nejzdařilejší.

Dílo působí svěže díky svému pojetí a stylizaci, španělský jazyk taky v kině často neslyšíme. Vdechne do kin nový život, který jim možná chyběl. Snad by filmu ještě prospěla odlišná skladba za sebou jdoucích historek. Ze začátku jsem měl pocit, že každá historka je lepší než ta předchozí. V druhé polovině však film ztrácí tempo a kvalita povídek pomalu klesá, ale to je pouze vysoce postavenou laťkou prvního příběhu.

Film bych určitě doporučil všem milovníkům kvalitního a inteligentního humoru, kde autoři přímo vykouzlí na plátno až neuvěřitelně smolné situace a jejich netradiční rozuzlení.

vice scala