Plakat nebo se smát?

Plakat nebo se smát?

Divoké historky – to je název nového argentinského filmu, který režíroval Damián Szifron, jenž je také autorem scénáře. Damián Szifron je v Jižní Americe a Španělsku známý jako osvědčený tvůrce televizních seriálů a dvou celovečerních filmů – thrilleru „El fond del mar“ a komedie „Tiempo de valientes“.

Při sledování tohoto filmu se vám bude chtít plakat, ale také smát, díky tomu není problém žánrově označit Divoké historky jako černou komedii.

Divoké historky se skládají ze šesti povídek, které vzájemně spojuje motiv agresivního řešení problémů a frustrace, kdy se při odplatě lidé chovají téměř jako zvířata. Jednotlivé povídky však mají různou délku, díky tomu divák nedokáže při sledování odhadnout, jestli se povídka blíží ke konci, a tak může být často překvapený dalším vývojem příběhu. Lokace děje je také u každé povídky odlišná, například první povídka se odehrává v letícím letadle, ale následující povídka je již umístěna v malém bistru nejspíše někde na venkově. Takže každého dokáže udivit to, co se bude dít dál.

Tento snímek může být pro někoho i poučný, protože všechny jednotlivé povídky jsou založeny na tom, že někomu „rupnou nervy“ a kdyby ona osoba zachovala klid, její život by mohl dopadnout zcela jinak.

Mně osobně se Divoké historky velmi líbily, a to především kvůli nenadálým zvratům v ději a mnoha dalším překvapením, kterých jsem se dočkal. Tento film bych doporučil každému milovníkovi kvalitní kinematografie, který se při sledování snímku rád zasměje a užívá si moment překvapení. Chvílemi je ale film trochu vulgární, a proto by ho neměly vidět děti, kterým by mohl být špatným příkladem do života.

vice scala