Přežijí teda ti milenci?

Přežijí teda ti milenci?

Výživové problémy starších upírů

Film, který napravuje reputaci upírů ve filmovém průmyslu. Snímek mě chytil už začátkem a nenudila jsem se až do závěrečných titulků ani jednou.

Děj vypráví o páru neuvěřitelně starých upírů. Jediná věc, která je větší, než počet svíček na jejich dortu, je podle všeho jejich láska. I když jsou několikanásobní manželé, žijí na začátku téměř na druhém konci světa. Což vydrží přesně do té doby, než si zavolají. Je až neuvěřitelné, jak mají oba odlišný názor na svět. Zatímco Adam vidí historii jako přímku směřující k nenávratnému konci, Eva přirovnává čas k přesýpacím hodinám – sledu událostí, které se opakují pořád dokola. V ději se postupně dozvídáme, že tito upíři jsou mírumilovní a krev si tajně kupují v nemocnici. Ne tak Evina sestra Ava, která se znenadání objeví, zničí půlku domu a krásně celým dějem zamíchá. Adam a Eva, což je mimochodem zajímavá volba jmen, jsou nuceni opustit Detroit a nastává pro ně velký výživový problém spojený s dilematem. Děj vás v ten moment přivede k myšlence, jak to s tím přežíváním milenců nakonec bude.

Celou atmosféru krásně dokresluje hudba od Josefa van Hissema. Kamera Yoricka Le Sauxe krouží kolem Toma Hiddlestona (Adam) a Tidy Swinton (Eva) a nechává přesně tolik prostoru pro fantazii, kolik je potřeba k vytvoření záhadné atmosféry. Jim Jarmusch, který napsal scénář a celý film i režíroval, si tímhle dílem zasloužil moje obrovské díky. Dále se ve filmu objeví Anton Yelchin, Mia Wasikowska, John Hurt, Jeffrey Wright a Slimane Dazi.

Film se hned po prvním zhlédnutí zařadil do mých oblíbených, takže jsem jej doporučila všem okolo. Já osobně, i když všeobecně známá tím, že najdu chybu skoro ve všem, nemám, co bych vytknula. Naopak ještě přidávám body za spoustu námětů k přemýšlení a nenápadnou kritiku dnešní společnosti. Nebo ji tam vidím jenom já?

Jiřina Vozdecká

Jsem studentkou střední školy KNIH. Jezdím na koni, píšu básničky a ráda sleduju seriály. Mezi mé oblíbené patří Doctor Who, Sherlock a Hra o trůny. Ve volném čase ráda vyrazím na vycházku do lesa, nebo strávím volný večer ve společnosti fiktivních postav na obrazovce, nebo stránkách dobré knihy.