Teorie všeho

Teorie všeho

Strhující příběh Stephena Hawkinga a jeho obětavé ženy, kteří společně prožili útrapy života, o kterých se jim zcela jistě nezdálo ani v tom nejhorším snu. V poměrně mladém věku museli společně čelit následkům těžké choroby, která Stephena zasáhla. Prognóza lékařů byla děsivá: ve věku 21 let zbývaly Stephenovi pouhé 2 roky života. Stehpen se věnoval studiu kosmologie na Cambridge a vědě se věnoval i po zbytek svého života. Náročná choroba nezničila jeho geniální mozek, ochromila však tělo a tím byl jeho osobní život značně narušen. Režie pod taktovkou Jamese Marshe skvěle zachycovala podstatné momenty, které byly dokresleny hudbou z taktovky Jóhanna Jóhannsona.

V hlavních rolích se představili Eddie Redmayne, který navzdory poměrně mladému věku předvedl na plátně naprosto brilantní ztvárnění  Stephena Hawkinga, který od svých 21 let trpí vážnou chorobou, která mu doslova znemožňuje ovládat své tělo. Právě Eddie si z posledního udílení prestižních ocenění Oskar odnesl cenu za nejlepší mužský herecký výkon a mohu říci, že si ji skutečně právem zasloužil.

Scénář vychází z knižní předlohy o životě Stephena, kterou napsala jeho první žena, která s ním strávila třicet let. Možná právě proto je ve filmu zachycen více její pohled na náročnou životní situaci než pohled samotného Stephena. Ve filmu mohl být taktéž ponechán větší prostor pro zmínění Stephenových úspěchů ve vědě a taktéž  jeho pohled na způsob života, který musel vést poté, co jeho vlastní tělo selhalo.

Celkově film doporučuji všem, kteří mají rádi pravdivé příběhy těch, kteří mají sílu a odhodlání bojovat. Příběh Stephena a jeho ženy ukazuje, že i v reálném světě může láska být silnější než smrt.

vice scala

Renata Skýpalová

Na Střední škole KNIH působím jako ředitelka. Současně jsem stále pedagog, a tak ráda pomáhám studentům s jejich aktivitami, které žáky i školu dále rozvíjejí. V posledních letech čtu převážně odbornou literaturu (oblast ekonomiky, marketingu, managementu), a proto nabídka četby knih „jiného typu“ je pro mne příjemnou výzvou.