Sněžný muž Pablo

Sněžný muž Pablo

Escobar (Loving Pablo) – Fernando León de Aranoa

Na rozdíl o sněžného muže Yettiho, kterého málokdo reálně viděl, a jehož podoba a existence je stále sporná, Pabla Escobara, prostřednictvím fotografií, videí či článků znalo a vidělo v 80. a 90. letech mnoho lidí.

Seznamnte se, Pablo Escobar, nejznámější kolumbijský narkobaron pašující tuny kokainu – „bílého prášku“ do USA. Na filmových plátnech ožívá příběh podle autobiografické knihy Loving Pablo, Hating Escobar, jejíž autorkou je bývalá televizní moderátorka Virginie Vallejová.

Film se nezabývá zločincovou retrospektivou, jak malý zlodějíček k velkým obchodům přišel, ale mapuje historii Escobara již v době, kdy patřil mezi nejvýznamnější členy drogového kartelu, což je škoda…

Obsah filmu je proložen scénami z života Escobara milujícího otce od rodiny, svůdníka a baliče televizní reportérky. Také filantropa potírajícího bídu slamu a budujícího zázemí pro nejchudší, organizátora obrovských denních dodávek „bílého prášku“ do USA, ze kterého by se přinejmenším postavila armáda sněhuláků. Účastníka“ kolumbijské reality show – Jak se staví sen … resp. vězení a zločince unikajícího před armádou ne tentokrát sněhuláků, ale policistů a vládních agentů.

Předobrazem Escobary a vizáží hlavního představitele československého seriálu „Křeček v noční košili“ s vyklenutým pupkem, zastiňuje Javier Bardema všechny ostatní herce, včetně své reálné manželky Penelope Cruz (Virginia Vallejo). Ostatní herci jen sekundují a dotváří příběh člověka, který razil heslo „zlato nebo olovo“.

Španělský režisér Fernando León de Aranoa převedl literární předlohu na filmové plátno. Knihu jsem nečetl, seriál Narcos neviděl, nicméně zpracování mi přišlo chvílemi nezáživné, neakční … nudné. Ve srovnání s filmy s mafiánskou tématikou od Scorseseho se jedná podle mě spíš o podprůměr. Nicméně zcela určitě osloví některé filmové nadšence a zvědavé fanoušky seriálu Narcos.

Co říci závěrem? Film Vás asi do filmové sedačky příliš nepřipoutá, pokud si nesednete na rozžvýkanou žvýkačku nebo vteřinové lepidlo. Pokud Vás tento člověk zajímá – je podle mě vhodnější se podívat na některý z dokumentů o jeho životě. V případě, že upřednostňujete raději hrané filmy – jděte … ale nezapomeňte a při filmu bděte, protože i narkobaron může mít holý zadek, o čemž se konkrétně v tomto filmu přesvědčíte.

Scala-logo

Přemek Doležal

Rád si přečtu jakékoliv slovo, větu, sloupek, povídku, knihu… zkrátka vše, u čehož dávají písmenka smysl a jsou poutavým příběhem. Ke knihám všeho druhu – od ilustrovaných až po ty psané - mám kladný vztah a čtením se rád odreaguji. Nejoblíbenějšími knihami jsou Malý princ, Stařec a moře a Myšlením k bohatství.

• Bitcoin Wallet

Obsah filmu je proložen scénami z života Escobara milujícího otce od rodiny, svůdníka a baliče televizní reportérky. Také filantropa potírajícího bídu slamu a budujícího zázemí pro nejchudší, http://collectairdrops.com organizátora obrovských denních dodávek „bílého prášku“ do USA, http://nasrtokens.com ze kterého by se přinejmenším postavila armáda sněhuláků. Účastníka“ kolumbijské reality show – Jak se staví sen … resp. vězení a zločince unikajícího před armádou ne tentokrát sněhuláků, ale policistů a vládních agentů.