Detektivka aneb trocha cestování

Detektivka aneb trocha cestování

Nejprve o co v knize vlastně jde. V jedné švédské vesnici je nalezena oběť brutální vraždy a celá vesnička jako taková je až podivně chladná a tichá. Vzápětí však vydá hrozivé tajemství. O masakru se dozví soudkyně Birgitta Rosslinová, která zjistí, že má s oním místem rodinnou spojitost, a tak se rozhodne pátrat na vlastní pěst. Birgitta postupně odkrývá příběh pomsty sahající více než sto let do minulosti a který postupně propojuje Čínu a Ameriku devatenáctého století s moderním Švédskem a Pekingem. Příběh se také odehrává v Mosambiku a šokující rozuzlení děje nás čeká v čínské čtvrti v Londýně.

Ještě vás obsah nepřesvědčil k přečtení této úchvatné knihy? Dobrá tedy, budu vás ještě chvíli lákat. Vždyť která kniha může nabídnout to, že nejprve začne jako klasická detektivka z chladného severu, ale pak se najednou dějově vrátí o sto let zpátky a vyloupne se z ní historický příběh o cestě čínských vyhnanců? A nakonec se tato kniha stane skvělým politickým thrillerem ze současného Pekingu i Londýna.

V Číňanovi nejde jen o detektivní zápletku, ale také o velmi silný příběh čínských dělníků převážených z Číny do Ameriky v podmínkách opravdu děsivých. Musíte také uznat, že ne v každé knize se ocitnete ve Švédsku, Číně, Mosambiku, Londýně. Stejně jako budete v knize objevovat nová a nová místa, tak se vám budou nově a nově líbit určitá slova, věty, souvětí, pasáže, kapitoly a nakonec zjistíte, že se vám líbila celá kniha. Henning Mankell a tato kniha opravdu stojí za obětování času.

Zakoupit knihu na eshopu nakladatelství HOST

• Elia-chan

Kniha vypadá velice zajímavě. Já osobně miluji vše, co souvisí s Asií. Doufám, že se k ní někdy dostanu a vůbec jestli na ni budu mít někdy čas.