Do třetice opět skvěle

Do třetice opět skvěle

Třetí kniha autorky Karin Fossumové není v ničem horší než její předešlá dvě díla. To tedy znamená, že je opět skvělá.

Tentokrát nabízí takovýto příběh: Manželé Reinhardt a Kristina Risovi najdou při nedělní procházce lesem tělo mrtvého chlapce a uvědomí si, že na parkovišti zahlédli podezřele se chovajícího muže. Během čekání na příjezd policie si Reinhardt ke Kristininu zděšení dětské tělo vyfotografuje mobilním telefonem. Vyšetřovatelé Konrad Sejer a Jacob Skarre začnou pátrat v nedalekém městečku Huseby. Ale pak zmizí další chlapec a rozuzlení případu se náhle zdá být v nedohlednu. Se vzrůstající Reinhardtovou posedlostí tragickým případem a vlastní rolí v něm se stupňuje i Kristinin pocit odcizení, jenž má za následek postupný rozpad jejich manželství.

Fossumová jednoznačně dokazuje, že v oblasti spojení psychologie a detektivky nemá konkurenci. Své čtenáře si jednoznačně získává právě tímto spojením, které umí mistrně sehrát v jeden celek, aniž by jedna část byla o něco horší než ta druhá. Nyní nám pro změnu nabízí otázku toho, proč člověk s někým vlastně žije, když si uvědomí, že dotyčného už nemiluje. Je to tím zažitým standardem, věkem, vidinou možná dlouhého hledání nového protějšku, který se třeba ani neobjeví. Čím to tedy je? Na tuto otázku si asi musí každý odpovědět sám. Nicméně je to rozhodně dobré téma k zamyšlení a troufám si tvrdit, že i tak to sama autorka zamýšlela. Další velké plus knihy tkví v jejích postavách. Nevím jak vám, ale mně rozhodně nepřijde normální fotografovat si tělo mrtvoly a poté být posedlý vyšetřováním takového zločinu. Dokonce jsem takovýmto člověkem zhnusen. Z nemalé části ale za tento můj názor určitě může právě to, jak tuto postavu autorka vykreslila. Na druhou stranu mi zase pro změnu bylo líto Kristiny a v koutu duše jsem jí dokonce fandil, aby  od tohoto podivného muže odešla. Samozřejmostí této knihy je pak její menší rozsah, nijak velké napětí, ale to neznamená, že ho tam nenajdete. Musíte se však  obejít i bez drastických scén.

Sečteno a podtrženo Kdo miluje jinak je excelentní detektivka. Příběh se nijak nezadrhává, dokáže zaujmout a právě díky spojení s psychologiií se jedná o takovou trošku netradiční krimi literaturu. Závěrem tedy toto dílo doporučuji všemi deseti. Vždyť se také jedná o dílo severské královny krimi a troufám si tvrdit , že snad i nynější světové královny krimi literatury.

zakoupit host