Hvězdy nám nepřály

Hvězdy nám nepřály

Kniha Hvězdy nám nepřály je světový bestseller od amerického autora Johna Greena. Šestnáctiletá Hazel má rakovinu v posledním stádiu a sedmnáctiletý Augustus vyšel z boje s rakovinou s amputovanou nohou.Zamilují se do sebe a za několik měsíců spolu prožijí to, co někdo nenajde ani za celý život. Je to tragikomický příběh, který uchvátil miliony lidí.

O této knize jsem slyšela zleva zprava už nějakou dobu, na internetu o ní mluvil každý druhý, všichni na ni chrlili jen samou chválu. Rozhodla jsem se tedy, že si ji také přečtu a musím říct, že rozhodně nelituji. Zhltla jsem ji doslova jedním dechem. Už od začátku jsem si byla celkem jistá, jak to celé skončí. Ale  to, co na konci přišlo, jsem opravdu nečekala. Líbilo se mi, jak John Green vylíčil život lidí s rakovinou, jak sarkasticky a vtipně celu věc pojal. Vše popisuje bez servítek tak, jak by to ve skutečnosti bylo. Žádné patlání medu kolem úst, prostě tvrdá realita. Ale jak autor sám říká, kniha není o smrti, ale o lásce. Je o tom, že i lidé s touto zabijáckou nemocí mají stejná přání, jako ostatní. Smrt na ně v podstatě číhá za rohem, a i když na život pohlíží lehce cynicky, vědí, že si musí vážit času, který jím zbývá.

Příběh ve mně zanechal hluboký dojem. Během několika hodin čtení mě stihl rozesmát i rozplakat, vyvolal ve mně smutek, ale i radost. Zařazuji tuhle knihu mezi své nejoblíbenější a každému, komu se ještě nedostala do rukou, ji určitě doporučuji.

Eliška Hanáková

Vytvářím křížovky. Jinak mezi moje zájmy patří cvičení a zdravý životní styl, sledování seriálů, k-pop, čtení.