Jak se doklepat ke zdraví

Jak se doklepat ke zdraví

Poklepávání (nebo-li EFT) je metoda, která se začíná stále častěji používat po celém světě. Nick Ortner, jeden z jejích propagátorů, napsal knihu Poklepávání: Převratná léčebná metoda pro život bez bolesti a stresu, ve které se podrobněji zabývá nejrůznějšími problémy moderního člověka a jejich léčením pomocí této metody.

Dozvíte se, jak ulevit svému tělu i duši, jak vyřešit problémy ve vztazích a možná i pomoci ostatním. Tedy, pokud této metodě uvěříte. Poklepávání může vypadat ze začátku směšně a později se změnit v něco, co vám obrátí život naruby. Alespoň tak to autor tvrdí – a dodává, že číst jeho knihu nemá žádný význam, pokud se zároveň nevěnujete i praktickým pokusům. Nic pro líné čtenáře. Knihu je také lepší číst pomalu a postupně projít každou kapitolou, jinak z ní zkrátka nemůžete vytěžit maximum – a to by byla škoda.

Co se v knize vyskytuje víc než často, a po chvíli začne být i docela otravným, je autorovo neustálé vychvalování EFT. Chápu, že musí čtenáře nějak navnadit, ale dle mého by si všichni zasloužili víc prostoru, aby si mohli udělat svůj vlastní názor na základě osobních zkušeností (samozřejmě pokud EFT opravdu vyzkoušejí).

Oceňuji, že návody na samotné provádění EFT jsou jednoduché, dobře vysvětlené, přehledně se opakující u každé kapitoly. Někdy je toho opakování až dost (autor vůbec některé věci sděluje víckrát, než je třeba), ale postup samotný tak alespoň čtenářům lépe utkví v paměti. Také se dá říct, že byly během čtení zodpovězeny všechny otázky, které bych ještě ohledně EFT mohla mít. A kdyby ne, odkazy na stránky (v angličtině) by mi jistě pomohly.

Občas se vyskytne nějaká chybička tisku (nejčastěji chybějící poslední písmeno slova), ale jinak se mi provedení knihy zamlouvá. Obsahová stránka, jak už jsem zmínila, by mohla být méně rozvláčná, ale jinak svou informativní funkci splňuje na jedničku. Příběhy lidí už jsou takovou třešničkou na dortu, která čtenáře utěší (ano, opravdu je dost lidí se stejným problémem, který máte vy!) A samotná metoda EFT? A tom ať už si každý udělá obrázek sám za sebe. Třeba na základě této knihy.

Zakoupit knihu na eshopu nakladatelství Pavel Dobrovský – BETA

Nerisa Žůrková

Čtu vlastně už od malička, začalo to encyklopediemi a naučnou literaturou o starověkých civilizacích, především Egyptě, pak se přidaly historické romány z knihovny mé matky a později, to už jsem byla na druhém stupni ZŠ, mi učarovalo fantasy. Od té doby čtu všechno možné i nemožné tohoto žánru, snad jen stále přibývající knihy o upírech mě nechávají chladnou. Mezi mé oblíbené autory patří třeba John Flanagan, Christopher Paolini, Cassandra Clare... a spousty dalších. Ještě před pár lety jsem přečetla tak knihu denně, takže si je ani nemůžu všechny pamatovat.