Jak stvořit pecku na trhu

Jak stvořit pecku na trhu

Útlá kniha plná zajímavých nápadů osloví každého, kdo zvažuje jak propagovat svůj výrobek či službu na současném reklamou přesyceném trhu. V úvodu knihy může být čtenář na vážkách, zda pokračovat ve čtení dál. Nacházíme zde spíše výsledky obecné, vyplývající z výzkumu autora knihy (Jonah Berger působí na katedře marketingu fakulty Wharton School na Penslyvánské univerzitě v USA). Čtenář si možná právě zde položí otázku: Pokračovat dále ve čtení? Odpověď je jednoznačné ANO! Na dalších stranách knihy se totiž rozprostírá popis šesti jednoduchých pravidel, která vám pomohou „stvořit pecku na trhu“.

Při čtení vám autor doslova naservíruje způsoby naplnění oněch šesti pravidel. Využívá mj. příklady postupů, které využily známé osobnosti, jako je např. Steave Jobs či společnost NIKE. Věděli jste například, jak velký úspěch měl jednoduchý nápad s prodejem náramků za 1 dolar? V knize se dočtete mj. informaci, že Lance Armstrong jako jezdec Tour de France měl obrovskou popularitu. Jak tuto popularitu převést na zisk z prodeje? Tuto otázku si položil pracovník společnosti NIKE MacEachern (firma NIKE sponzorovala Lance Armstronga).  MacEachern zvolil jednoduchý plastový náramek žluté barvy – tedy barvy vedoucího jezdce závodu Tour de France. Dále na náramek umístil hesla jak „TÝM“ nebo „RESPEKT“. Během prvních šesti měsíců po uvedení tohoto výrobku na trh prodala firma NIKE pět milionů kusů náramků. Lidé byli ochotni na eBay zaplatit i desetinásobek prodejní ceny, aby náramek získali. A co bylo klíčem k úspěchu tak jednoduché myšlenky, jako je výroba a prodej plastových náramků? Odpovědi naleznete právě v této knize – jsou shrnuty do jednoduchých pravidlech.

O jakých pravidlech tu vlastně je řeč? Pojďme se na ně podívat:

1. Společenská měna
  2. Spouštěcí mechanismy
  3. Emoce
  4. Veřejně známé
  5. Praktická hodnota
  6. Příběhy

Nedávají vám názvy těchto pravidel smysl? Začtěte se do knihy, která má skromných 226 stran, a zjištění budou zcela překvapivá! Knihu doporučuji k přečtení všem, kteří chtějí úspěšně a levně propagovat svůj výrobek či službu, a taktéž všem studentům, kteří by rádi „přišli na kloub“ podstatě úspěšného marketingu.

Zakoupit knihu na eshopu nakladatelství Jota

Renata Skýpalová

Na Střední škole KNIH působím jako ředitelka. Současně jsem stále pedagog, a tak ráda pomáhám studentům s jejich aktivitami, které žáky i školu dále rozvíjejí. V posledních letech čtu převážně odbornou literaturu (oblast ekonomiky, marketingu, managementu), a proto nabídka četby knih „jiného typu“ je pro mne příjemnou výzvou.