Kapka nostalgie

Kapka nostalgie

Kniha je souborem humorných povídek, odehrávajících se od doby autorova útlého mládí až po dospělost. Humorně a s nadhledem je v nich vylíčen jeho život a snad vše zajímavé, co jeho rodinu potkalo. V příbězích vystupuje sám autor, jeho sourozenci a občas i nějaký ten soused. Knihu bych tedy doporučil všem, kteří si u knížky rádi odpočinou nebo si chtějí jen tak zavzpomínat na podobné rodinné lapálie. Ale ani mladší čtenáři nemusí knihu zavrhnout, protože poutavý humoristický styl, jakým je kniha napsána, pobaví snad každého.

Sám název je odvozen od příběhu o autorově upovídané sestře.  Když byla malá, nikdo ji nevydržel poslouchat tak dlouho, jak by si přála. Mnohé lidi, které znala, její výřečnost dokonce odrazovala. Časem se však stali upovídaní všichni sourozenci. Z části možná i proto, že měli více historek či zajímavých faktů než běžní lidé, ale nejspíš také proto, že od doby, co mají každý svou práci, rodinu a vlastně cely život, toho mají spoustu na srdci.

Povídky jsem si přečetl s chutí. Díky osobitému humoru jsem se chvílemi i dobře bavil.  Obzvlášť se mi líbil příběh, po kterém je celá sbírka pojmenovaná, nejspíš i kvůli kapce nostalgie, kterou autor do příběhu přidal. Možná je škoda, že trochou té nostalgie nevložil do dalších příběhů. Ale možná je dobře, že lehkou nostalgií autor okořenil jen jeden z posledních příběhů, tím totiž udělal zajímavou tečku za celým dílem. Knihu mohu tedy hodnotit jen kladně, protože i já, čtenář zvyklý na úplně jiné žánry, jsem si u krátkých povídek odpočinul a pobavil jsem se.

Zakoupit knihu na eshopu nakladatelství Academia

Dominik Klimeš

Je mi šestnáct let a studuji na střední škole. Jsem sportovně založený, přátelský typ. Neopovrhnu ovšem ani literaturou. Moje nejoblíbenější žánry jsou fantasy a sci-fi. Poslední dobou hodně čtu například Zaklínače od Sapkovského. Mezi mé záliby patří rovněž psaní různých povídek.

• Michal Otisk

Četl jsem jinou knihu od stejného autora a nijak zvlášť mě neoslovila, takže se bohužel nemůžu ztotožnit s Dominikovým názorem. Teď už jen zbývá abych se dokopal k recenzi sám. T_T