Keltská mytologie nikdy nebyla živější

Keltská mytologie nikdy nebyla živější

Temná horečka je dílo americké spisovatelky Karen Marie Moning, která se dostala do podvědomí diváků díky svým románům, odehrávajícím se ve skotské vysočině. V pentalogii Horečka se poprvé dostala i k příběhu zasazenému do velkoměsta.

Kniha vypráví o Mac, která žije naprosto obyčejný život. Pracuje jako servírka a žije pod jednou střechou se svými rodiči. Nemá nijak velké představy o tom, co dělat ve svém životě, stačí ji jenom málo, jenže to všechno se jednoho dne změní. Začne to vraždou její sestry, která studovala v dalekém Dublinu, hlavním městě Irska. Vyšetřování její vraždy je pro nedostatek důkazů uzavřeno, jenže s tím se Mac nemíní smířit, a tak se rozhodne do Dublinu odletět a rozjet své vlastní pátrání. Jenže hned první den se jí nějak nezdaří a ona uvidí svého prvního Danana. A tak se rozjíždí kolotoč plný mystiky ve světě, o kterém normální člověk nemá ani ponětí.

Kniha na první pohled zaujme svojí obálkou a také anotací, která už předem zve do světa plného mystiky a keltské mytologie. Hodně lidí si tak může říct, že kniha takového fantasy žánrů nemůže obsahovat pravou mytologii. Mohu vás vyvést z omylu, v této knize se objevují pravé keltské mýty, i když trochu okořeněné o tajemno, bez kterého by tato kniha jistě nebyla pro mnoho lidí tolik zajímavá.

Jenže druhou stranou mince je fakt, že kniha sama o sobě se moc dobře některým lidem číst nemusí. Pokud nejste zvyklí na knížky, ve kterých hlavní hrdinka, i přesto, že je v doupěti hodně nebezpečného člověka, řeší, jestli si neměla náhodou vzít více tmavou sukni, rozhodně vás bude tato kniha místy štvát.

Ovšem kniha má i své dobré stránky. Hodně časté bývá, že hlavní hrdinka se ani nepozastaví nad tím, že najednou do jejího života vstoupí nějaká nadpřirozená bytost. V této knize tomu je jinak. Ve chvíli, kdy Mac zahlédne prvního Danana, tak se vyděsí. A i v době, kdy již uvěří, že nejspíše bude pravda tvrzení, že je vidoucí, si není úplně jistá tím, jestli to všechno vážně je stoprocentní pravda.

Popravdě nevím, co o knize přesně říci. Po stránce poutavosti příběhu byla opravdu zajímavá, ovšem první polovinu jsem si vůbec říkala, jestli to budu schopna někdy dočíst. Kniha i přesto, že příběh měl rychlý spád, byla místy, hlavně v té první polovině, nudná. Ovšem v druhé části se to začalo pozvolna měnit a ke konci jsem se přistihla i u toho, že jsem vlastně Mac držela palce a hlavně jsem se dokázala už trochu více vcítit do jejích pocitů.

Zakoupit knihu na eshopu nakladatelství Jota

MaiQa Závodná

Se čtením jsem začala už ve chvíli, kdy jsem se v první třídě naučila číst, ale kladný vztah ke knihám jsem měla snad už od narození a to hlavně díky mé matce. Až do třetí třídy jsem četla spíše knihy s hrdinkami mých let, ale potom jsem se dostala i ke čtení literatury pro dospělé, protože dětské mě už přestávaly bavit. Asi v sedmé třídě jsem našla kouzlo fantasy, později jsem přešla na young adults (mladistvé) literaturu, ale i tak stále vyhledávám hlavně knihy s fantasy tématikou. Už nějakou dobu nemám žádného úplně oblíbeného autora, ale mezi mé oblíbené rozhodně patří Suzanne Collins, Richelle Mead, Karolina Limrová a stále ještě Thomas Brezina, od kterého jsem četla skoro všechny knihy.

• Zuzka Suzy Floderová

Moc hezká recenze. :) Asi nejlepší tady. Když už to z tebe vyleze, tak je to kvalita.

• Kateřina Kolářová