Kouzelný svět nešťastných duší

Kouzelný svět nešťastných duší

Co byste udělali, kdyby vám někdo dal možnost přenést se z šedivé reality do vašeho fantastického snu? A co všechno byste udělali, abyste zachránili vztah s někým, na kom vám opravdu záleží? To jsou dvě z palčivých otázek, kterým se musí postavit hrdinové knihy Léky smutných od spisovatele Pavla Gottharda, kterou vydalo nakladatelství Host. Hlavní postavou této knihy je mladý David, který touží po kariéře žurnalisty a neváhá opustit nefunkční rodinu, aby mohl začít nový život v Brně, na místě, kde se setkal se zvláštní dívkou Pavlou, která žije více ve své fantazii než ve skutečném světě – a to se jí nakonec stane osudným. Jak by mohla odolat vyhlídce na úžasné dobrodružství ve světě tolik podobném artušovským legendám a D&D*?

Celou knihou se tak táhne několik hlavních myšlenek a otázek: Je lepší žít v realitě nebo vysněném světě? Kdo může za to, že jsme nešťastní? Nejsme to nakonec my sami? A máme právo zasahovat do jiných světů, jen proto, že jsme dostali možnost? Původně jsem čekala ztřeštěný příběh o bandě drogově závislých, ale nakonec jsem byla mile překvapena – a vy budete také.

Kniha je napsaná jazykem blízkým čtenářům, obsahuje hovorové i vulgární výrazy, přesně tak, aby kopírovala mluvu běžných lidí žijících v českých městech. Realističnost mi při čtení rozhodně nescházela. Dokáži si živě představit každou z postav  míjející mě bez povšimnutí někde ve městě. Stejně tak je to s místy, která se v knize vyskytují a nejspíš skutečně existují nebo alespoň kdysi existovala. Díky tomu je dokonce uvěřitelný i příběh o fantasy světě, který ožívá ve snech lidí. Proč ne, když všechno ostatní je tak skutečné?

Knihu bych doporučila k přečtení všem milovníkům fantazie, snů, dřeváren a neobvyklých věcí, všem těm snílkům, kteří marně hledají dveře do Narnie a možná i jejich rodině a přátelům, kteří se je přitom snaží pochopit. Kdo ví, jestli by se pak také nepřidali – k hledání Království.

Vysvětlivky: D&D* – desková hra, ve které si lidé hrají na fantasy hrdiny z imaginárních světů

Zakoupit knihu na eshopu nakladatelství HOST

Nerisa Žůrková

Čtu vlastně už od malička, začalo to encyklopediemi a naučnou literaturou o starověkých civilizacích, především Egyptě, pak se přidaly historické romány z knihovny mé matky a později, to už jsem byla na druhém stupni ZŠ, mi učarovalo fantasy. Od té doby čtu všechno možné i nemožné tohoto žánru, snad jen stále přibývající knihy o upírech mě nechávají chladnou. Mezi mé oblíbené autory patří třeba John Flanagan, Christopher Paolini, Cassandra Clare... a spousty dalších. Ještě před pár lety jsem přečetla tak knihu denně, takže si je ani nemůžu všechny pamatovat.

• Anonym

¨D´n´D je super hra! :3 A kdyby někdo dostal možnost zasahovat do jiných světů tak by to tam měl co nejdřív obsadit.

• Barbora Bečvářová