Můj první pokus s alternativní léčbou

Můj první pokus s alternativní léčbou

Poklepávání (EFT) je poměrně nová alternativní léčebná metoda vytvořená v 90. letech Garym Craigem jako zjednodušení TFT. Podle Nicka Ortnera je EFT určeno především pro normální lidi, kteří trpí depresemi, nespavostí, nadváhou, ale i fyzickou bolestí v podobě strnulosti krčí páteře. V zásadě se tak může jednat o jakýkoli fyzický nebo psychický problém. Navzdory tomu, že zní EFT zpočátku velmi bláznivě, má výsledky po celém světě. Je tomu tak především díky propojení již osvědčené čínské akupunktury a novodobé psychologie. V této knize se dozvíte, jak dospět ke zdravému duchu i tělu.

„Dokáže-li se člověk dostat do traumatického stavu za 30 vteřin, proč by se nemohl vyléčit za den, hodinu či minutu?“ Rick Wilkes, odborník na EFT

Já osobně jsem k těmto metodám poněkud skeptická, obzvlášť když má autor neustálou potřebu dokazovat výsledky léčby, kterou zastupuje. Ostatně právě to je největší problém této knihy – autor si neuvědomuje, pro jakou cílovou skupinu píše, a tak neustále předkládá téměř až neuvěřitelné příběhy lidí vyléčených pomocí EFT. Přeci jen, ten kdo si tuto knihu koupí, nebude pochybovat o tom, že poklepávání nějaký účinek má a autorovy připomínky typu „změní se vám celý život“ a „Jackie se už díky EFT nebojí mluvit na veřejnosti“ ho budou spíše než navnazovat, obtěžovat.

Samotné návody běžný čtenář pochopí a aplikuje velmi snadno, autor se při psaní soustředil na to, aby byla jeho forma co nejsrozumitelnější, a to i pro naprosté amatéry. Kniha je kromě psaných návodů a vysvětlivek doplněna i jednoduchými a výstižnými ilustracemi, proto se nemůže stát, že byste něco udělali špatně.

Abych si čtení odzkoušela v praxi, zkusila jsem EFT aplikovat na své nepříliš vítané migrény. Při obvyklé tupé bolesti jsem tedy podle návodu začala poklepávat a pronášet i těch pár slov „co mělo mé tělo motivovat“. Nevím, jestli to bylo mým jemně nevěřícném přístupem (ačkoliv to nebylo tak hrozné, abych nebyla alespoň trochu zvědavá, co se bude dít), nebo špatnému postupu, v každém případě jsem nijak valný výsledek ve finále nezpozorovala. Stejně jako u akupunktury ale nemohu vyvrátit, že už EFT mnoha lidem pomohlo, proto možná právě vám se povede zmírnit své fyzické a psychické obtíže.

„Nejjednodušším léčebným postupem je milosrdný a vědomý přístup k psychickým i fyzickým bolestem, při němž se musíme oprostit od posuzování a strachu.“ – Stephen Levine

Můj první pokus s alternativními léčbami tak dopadl celkem nejednoznačně, proto si stále myslím, že úspěch poklepávání nespočívá ani tak v knize již několikrát omílaných meridiánech (energetických drahách člověka), jako spíše v pozitivním přístupu k těmto léčbám. Jestli EFT nějakým způsobem zaúčinkuje i na vás, to je už jen na vašem uvážení a když nic jiného, tak si alespoň rozšíříte své znalosti ohledně jedné z alternativních léčebných metod.

zakoupit dobrovsky

Věra Škodová

V reálném světě bloggerka a pisálek, v tom nereálně skutečném zase snílek, zarytá posluchačka hudby a velká milovnice dobrých příběhů (a samozřejmě velká kritička filmů podle knižních předloh). Ať už se jedná o fantasy, obyčejný román nebo něco více psychologického, dokáže být závislá vesměs na čemkoliv. Apropo, to se týká především amerických seriálů, bez kterých pomalu nedá ani floka. Závěrem snad jen to, že jejími pařáty neproklouzne ani písmenko.