Nevinně vyhlížející zlo

Nevinně vyhlížející zlo

Karin Fossumová opět dokazuje, jak je skvělá aneb i její druhá kniha s postavou  komisaře Sejera  ve vás zanechá dojem kvalitní četby. Nyní si autorka vzala na paškál teprve sedmnáctiletého Johnyho Beskowa a skrz něj nám podává opravdový hluboký pohled do mysli dezorientovaného chlapce.

Začne to takovými malými vtípky (samozřejmě vtípky jak pro koho). Máme tu tedy dítě v kočárku polité krví z nějakého zvířete, někdo vytiskne smuteční oznámení v novinách o ještě žijícím člověku, či pošle pohřební službu do domu těžce nemocného člověka.  Pro někoho hodně škodolibého možná skvělá zábava, ale pro osoby zasažené těmito vtípky přichází doba, která jim obrátí život naruby. Jenomže časem se opravdu stane něco hrozného a vina padne samozřejmě na našeho provokatéra.

Autorka opět dokazuje, že psychologické vykreslení postav je rozhodně její parketou. Stejně jako u Indické nevěsty, zde nečekejte nějaké přílišné napětí a agresivitu. Síla této knihy je opět v psychologii a v myšlenkách.  Máme tu tedy důkaz, že opravdu stačí málo a váš život se obrátí naruby. Také vás toto dílo donutí přemýšlet o tom, jestli je vůbec společnost jako taková připravená na takové devianty a zda se jim dá zabránit.

Knihu bych doporučil všem milovníkům detektivek, kvalitních příběhů, obdivovatelům skvěle napsaných postav, ale hlavně fanouškům novodobých severských detektivek, aby uviděli, že se dá napsat i severská detektivka bez velkého množství mrtvých či mnohdy až enormně vystupňované formy násilí a zla, rozsahu přes 400 stran a aniž by nějak ztrácela na kvalitě.  Tato kniha vás donutí přemýšlet. Donutí vás přemýšlet a vy náhle ucítíte kolem vás „chlad“. Chlad z toho, jak chladně a bez okolků Karin Fossumová dokáže proniknout do mysli postav (jakoby snad sama něco z toho zažila a pak to jen sepsala na papír).  Tenhle příběh se ve skutečnosti nestal, ale vy máte po přečtení knihy pocit,  jako by se opravdu stal. Z toho mnohdy až mrazí.

Zakoupit knihu na eshopu nakladatelství HOST