Optimismus a vnitřní síla

Optimismus a vnitřní síla

Století moudrosti je kniha od Caroline Stoessingerové. Lekce ze života Alice Herzové Sommerové, uznávané koncertní klavíristky, nejstarší žijící osoby na světě, která přežila holocaust.
Pro četbu jsem si tuto knihu vybrala, protože mne zaujal námět knihy a také proto, že sama hraji na klavír.
Století moudrosti je podle mne doslovný název pro tuto čtivou a dojemnou knihu. Kdo měl tu čest strávit byť jen pár okamžiků s touto výjimečnou, optimistickou a moudrou ženou, jak je popisována v knize, věřím, že to v jeho srdci zanechalo mnoho.
Během četby jsem obdivovala její pohled s jakým hledí na svět a jak se dokázala vypořádat s hrůzami, které jí život kladl do cesty prakticky neustále, od smrti rodičů, smrti manžela, pobytu v koncentračním táboře, smrti syna, emigraci či ztráty rodiny a blízkých přátel. Alici jsem obdivovala také pro její optimismus a neuvěřitelnou vnitřní sílu. Století moudrosti vás také donutí zamyslet se nad svým nynějším životem, aneb jak řekla Alice: „Až umřu, můžu mít dobrý pocit. Udělala jsem, co bylo v mých silách. Věřím, že jsem svůj život žila správně.“
Knihu bych doporučila nejen těm, kdo milují četbu, zajímají se o historii a hudbu, ale také o výjimečné osobnosti jakou byla právě Alice.

Zakoupit knihu na eshopu nakladatelství Jota

Mirka

Nebudu vykládat klišé, že knihy mne zajímaly již od útlého dětství, protože pravdou je, že knihy jsem začala opravdu milovat až na gymnáziu a nynější škola SŠ KNIH ve mně tuto lásku ještě více upevnila. Mám ráda vše od poezie přes beletrii až po historické romány. Vedle knih jsou mojí vášní i pravidelné kurzy tance, hra na klavír či tvůrčí psaní. Popsala bych se jako složitá, nepředvítatelná osoba, u které ani nebližší nikdy neví, co očekávat. Ve zvěrokruhu jsem znamením beran, a když si postavím hlavu, tak si také tvrdohlavě za vším jdu.

• Lenka Nováková

Pěkný článek, je vidět, že kniha zanechala velmi dobrý dojem :)