Příběh plný příšer, strážných andělů a geniálních studentů

Paladinovo proroctví – Probuzení od Marka Frosta je první díl z plánované trilogie a musím hned na začátek říct, že se těším, až se dostanu k dalšímu dílu.

Kniha je o Willovi Westovi, ne-tak-úplně normálnímu klukovi, který jednou zapomene, že se má chovat jako normální průměrný puberťák a tím spustí kolotoč neočekávaných, tajemných a někdy trochu děsivých událostí. Příběh začínal skvěle. Kluk, který zjišťuje, že není normální a musí utéct. Ale pak se na scéně objeví jedna hezká holka a o pár stránek dál druhá. A v ten moment jsem měla chuť knihu zavřít, odložit a už nikdy ji nedočíst. Ale navzdory tomu jsem se donutila číst dál a světe div se! Přeci jen se autorovi podařilo ten trojúhelník zmenšit a posunout do pozadí tak, že mi to ani nevadilo. Naopak. Je příjemným odlehčením situace, kdy musíte řešit vlastní přežití, když na okamžik zauvažujete o tom, s kým půjdete na párty. A že přežití se muselo řešit celkem často.

Ale proč se vlastně jmenuje celá kniha zrovna Paladinovo proroctví? Ta otázka mě pronásledovala skoro celou dobu. Jsou Paladinové doopravdy ti rytíři dobra, nebo je to všechno nakonec celé úplně jinak? A jak se přede mnou otevíral příběh plný příšer, strážných andělů, geniálních studentů, kteří se ale nemůžou rozhodnout, koho mají rádi, supertajných organizací a hlavně příběh plný záhad, objevovaly se další otázky a další ne-tak-úplně jednoznačné odpovědi. A já postupně pochopila, že trilogii budu muset dočíst, což taky vřele doporučuju každému, kdo má rád záhady, dobré čtení a zábavu.

Podtrženo sečteno čtyři hvězdičky z pěti za děj. Ano, ta jedna je stržená za to, že Will se někdy choval, jako by se  praštil cihlou po hlavě a pak začal uvažovat o holkách. Plus jedna bonusová hvězdička za skvěle zpracovaný obal a za to, že mě kniha donutila trochu změnit můj postoj vůči romantice. Takže milý Marku Froste, máš plný počet bodů a těším se na další díl.

zakoupit Jota