Proč?

Proč?

Tato kniha by se měla jmenovat PROČ? Proč by to chtěl někdo číst? Kniha je vlastně seskládaná z myšlenek složených do odstavců, ve kterých je plno francouzských jmen, člověk se kvůli nim ztrácí v ději, a proto musí číst některé pasáže víckrát. Ale snaha se vyplatí …

Kniha vypráví skutečný příběh o muži jménem Philippe Pozzo di Borgo, který se při nehodě na padákovém kluzáku zranil a ochrnul na celé tělo. Dozvídáme se o jeho rodině a životě před i po osudovém zranění. Jeho rodina je velice bohatá, má několik panství, kde hlavní hrdina tráví čas se svou partnerkou, kterou hluboce miluje, ale nikdy si ji nevzal. Dlouho se s Béatrice pokouší o děti, prodělá několik plicních embolií, ale nakonec se zjišťuje, že Béatrice děti mít nemůže, jelikož má rakovinu kostní dřeně. Proto se rozhodnou, že si dítě adoptují.  Po čase se dozvědí, že v Bogotě je k adopci maličká holčička Laetitia a Bétrice opět dostává chuť do života.

Co dalšího postihne dědice dvou zámožných rodin, který nakonec zůstane sám na výchovu dvou dětí? Jak se vyrovnává se smrtí partnerky? A kdo je Abdel – je to anděl, nebo „ďábel strážný“? Jak to tento muž dále zvládne a jak pro něj bude těžké vyrovnat se se svým postižením, to se dozvíte v této krásné a procítěné knize, podle které byl natočen i film Nedotknutelní.

Zakoupit knihu na eshopu nakladatelství Jota

Zuzka Floderová

Řekla bych o sobě, že jsem typický knihomol. Nejraději mám fantasy, detektivky a sem tam i něco z červené knihovny na odlehčení, ale po pravdě přečtu cokoliv, co mi kdo dá. Nejradši mám ale knihy, kde se z hlavní postavy, káčátka, stane labuť. Nejkrásnější příkladem a mou nejoblíbenější knihou bych řekla, že je Jana Eyrová od Charlotte Brontë.