S vírou a odvahou k uzdravení

S vírou a odvahou k uzdravení

Jak už název napovídá, kniha Mysl je mocný lékař (nakl. Jota), napsaná doktorkou Lissou Rankinovou, se zabývá hledáním odpovědi na otázku: Lze se vyléčit jen pomocí síly vlastní mysli? A odpověď zní: Ano, je to opravdu možné. Nevěříte? Autorka s tím zřejmě počítala, neboť prvních pár kapitol podává (možná až příliš) vyčerpávající přehled o studiích a důkazech podporujících tuto teorii. Pokud se (stejně jako já) zabýváte tímto tématem už delší dobu, úvodní kapitoly vám mohou přinést nějaké nové informace, ale většinu už budete znát. Jste-li ale „v oboru“ noví, budete překvapeni tím, jak velký vliv má psychika na váš zdravotní stav.

Za nejdůležitější považuji třetí část publikace, zabývající se samotným léčením našich nemocí, přesněji tedy léčením všeho, co je v našem životě v nepořádku. Seberete-li odvahu a podíváte se na svůj život upřímně a kriticky, snad zjistíte, kde je potřeba něco změnit, aby se vám celkově ulevilo. Říkám změnit, protože bez akce nepřijde žádná reakce. Jinými slovy – musíte se vyléčit sami svou snahou. Chtěli jste jednodušší řešení? Snadná řešení nefungují. Když má dům špatné základy, je třeba ho zbořit, aby bylo možné postavit nový a stabilnější.

Možná vás tohle odradilo, ale pokud ne, gratuluji. Nemůžu zaručit zázračné výsledky, stejně jako je neslibuje ani autorka, ale pokud se jednou touto cestou dáte, věřím, že se něco změní. K lepšímu. Knihu bych doporučila nejen lidem nemocným, ale také všem ostatním. Kdo z nás má všechny oblasti svého života v naprostém pořádku? Desetina populace? Tisícina? Nevím o žádném takovém šťastlivci. Třeba vás kniha dovede ke zlepšení a třeba také ne, ale určitě to stojí za zkoušku.

zakoupit knihcentrum

Nerisa Žůrková

Čtu vlastně už od malička, začalo to encyklopediemi a naučnou literaturou o starověkých civilizacích, především Egyptě, pak se přidaly historické romány z knihovny mé matky a později, to už jsem byla na druhém stupni ZŠ, mi učarovalo fantasy. Od té doby čtu všechno možné i nemožné tohoto žánru, snad jen stále přibývající knihy o upírech mě nechávají chladnou. Mezi mé oblíbené autory patří třeba John Flanagan, Christopher Paolini, Cassandra Clare... a spousty dalších. Ještě před pár lety jsem přečetla tak knihu denně, takže si je ani nemůžu všechny pamatovat.