Adiós Joono

Stalker – Lars Kepler

Bez Joony Linny je policie bezradná.

Policii někdo pošle krátké video, natočené přes okno, na kterém si neznámá žena obléká punčocháče. Následujícího dne je tato žena nalezena mrtvá. Brutalita vrahova útoku dovede policii k pastorovi Rocky Kyrklundovi, který byl před devíti lety odsouzen za násilnou vraždu k nařízené psychiatrické léčbě. Sám si ovšem z události nic nepamatuje, jelikož při autonehodě utrpěl vážné poškození mozku, projevující se silnými výpadky paměti.

Zatímco však Rocky dosud pobývá na uzavřeném psychiatrickém oddělení, policii přijde další videonahrávka. Nikdo nerozumí tomu, co se děje, ovšem komisařka Margot Silvermanová je přesvědčená, že se jedná o sériového vraha. A Joona Linna před rokem zmizel. Skoro všichni si myslí, že je mrtvý. Skoro všichni.

Říká se, že v nejlepším se má přestat. Souhlasím i nesouhlasím. Na jednu stranu, když to jde dobře, tak proč v tom nepokračovat a dělat to dál dobře. Na stranu druhou to bohužel vždycky můžete pokazit. Té druhé části se asi držela ona autorská dvojice manželů Ahndorilových. Tím pádem nám nabídla možná poslední knihu ze série s hlavní postavou detektiva Joona Linny. Nutno říct, že čtení této knihy byla opět pořádná jízda. Prostě zakončení jaké si tato série jistojistě zasloužila.

Jen pár slovy napíšu, že se opět můžete těšit na skvěle sepsané postavy, mrazivý děj a skvěle dávkované napětí. Zápletka opět skvělá a najde se i pár míst, které vás překvapí. Mezi ně třeba určitě patří i samotný vrah (nebo já to tak alespoň měl). Chválím i samotný návrat hypnotizéra Erika z prvního dílu série. Je to jakýsi návrat ke kořenům a připomínka toho kde to vlastně vše začalo.  I postava komisařky Margot se dala vcelku snést. Je však pravda, že nejvíc se mně kniha líbila, až se v ději objevil opět Joona.

Jak jsem psal, že by se Mankellova série s komisařem Wallanderem měla objevit v nějaké knižní síni slávy, tak i u této série si to myslím a to i autora těchto skvělých knih. Sbohem Joono budeš mně moc chybět. Tedy pokud opravdu nevznikne nový díl. Zároveň se ale už těším na zase něco nového od Keplera. Co se hodnocení týče, tak tady nemohu hodnotit jinak než 100%.