Být démonem není jednoduché

MEAD, Richelle. Sukuba. Ostrava: Domino, 2011. ISBN 978-80-7303-609-6.

Richelle Mead je autorka ze seznamu NY Times a USA Today bestsellerů, která píše fantasy knihy pro dospělé a mládež. Původně pochází z Michiganu, nyní žije v Seattlu ve státě Washington. Než se stala spisovatelkou, vyzkoušela si několik různých povolání a získala diplomy z několika vysokoškolských oborů, například ze svobodného umění a náboženství.
Kniha se opět, stejně jako o něco starší série Vampýrská akademie, zaměřila na téma upírů, ovšem tentokrát z jiné stránky. Příběh je o Georgině Kincaid, která je sukubou. Ovšem pro všechny, nebo hlavně pro mě, bylo blízké to, že hlavní hrdinka pracuje v knihkupectví, kde se vlastně seznámí i s druhým hlavním hrdinou – Sethem Mortensenem, slavným spisovatelem.
Kdo vlastně ovšem sukuby jsou? Jsou ženskou verzí inkubuse, tedy démona, nebo chcete-li upíra, který ze žen vysává duši a tím se živí. Nutno podotknout, že knih o sukubách opravdu není moc, sama jsem četla jen jednu, pokud nepočítám tuto, a byla naprosto jiná.
Ovšem jak se často v takových příbězích stává, milostnému trojúhelníků se tu nevyhneme. Goergina se zamiluje do Romana, se kterým začne i randit, ale přitahuje ji i Seth. Jenže on není takový, jakého si ho představovala, když četla jeho knihy. Tedy ne na veřejnosti. Jediné chvíle, ve kterých se dokáže pořádně rozmluvit, jsou pouze ty, ve kterých Georgině píše e-maily.
Kniha mě na první pohled zaujala hlavně tím, že ji napsala autorka série Vampýrské akademie, kterou jsem měla před pár lety opravdu ráda a kterou jsem několikrát přečetla celou od začátku do konce. To, že nejde ale jen o „slavné“ jméno, ale i o dobrý příběh, mi došlo ihned poté, co jsem knihu začala číst.
Téma nadpřirozených bytostí se nemusí každému líbit. Stejně tak i styl, kterým autorka píše. Ovšem myslím si, že i tato kniha si zaslouží, aby si ji každý přečetl, i kdyby jen ze zvědavosti.

MaiQa Závodná

Se čtením jsem začala už ve chvíli, kdy jsem se v první třídě naučila číst, ale kladný vztah ke knihám jsem měla snad už od narození a to hlavně díky mé matce. Až do třetí třídy jsem četla spíše knihy s hrdinkami mých let, ale potom jsem se dostala i ke čtení literatury pro dospělé, protože dětské mě už přestávaly bavit. Asi v sedmé třídě jsem našla kouzlo fantasy, později jsem přešla na young adults (mladistvé) literaturu, ale i tak stále vyhledávám hlavně knihy s fantasy tématikou. Už nějakou dobu nemám žádného úplně oblíbeného autora, ale mezi mé oblíbené rozhodně patří Suzanne Collins, Richelle Mead, Karolina Limrová a stále ještě Thomas Brezina, od kterého jsem četla skoro všechny knihy.