Dánská Bestie

Dánská Bestie

Bestie uvnitř – Liselotte a Søren Hammerovi

Bestie uvnitř je prvotina dánských sourozenců Hammerových. A o čem že kniha vlastně pojednává? Děti spatří v tělocvičně něco hrozného, konkrétně pět nahých znetvořených visících mužských těl. Na místo činu je okamžitě povolán komisař Konrad Simonsen se svým kodaňským týmem. Brzy je odhalen první podezřelý, školník Per Clausen. Přesto policejní pátrání dlouho nepřináší žádné odpovědi a dřív, než policie získá nějaké odpovědi, jeví se náhle případ v úplně jiné perspektivě a vyvstává otázka, kdo nakonec bude rozhodovat o vině a nevině, a může být vlastně vrah zároveň obětí?

Kniha jako celek má samozřejmě své plusy a minusy. Jako pozitivní stránku uvedu kvalitně stupňované napětí, postavu komisaře Simonsena a jeho tým, originální námět a autorskou nebojácnost zabývat se pro mnohé tabu, tématem pedofilie. Jako zápor vidím mnoho postav, které se v knize objeví zčista jasna, a stejně tak zčista jasna zmizí. Za minus považuji také „kolumbovský“ styl vyprávění, tedy že už předem čtenář ví, kdo je vrahem, a na dalších stránkách tak sledujeme strastiplnou cestu za tím, než vraha odhalí i policie. Uznávám, že tento bod ale nemusí být negativní pro každého a někomu naopak může vyhovovat. Já osobně však mám raději, když je vrah odhalen co nejpozději. Konec knihy mi pak přišel sice dotažený, ale tak nějak jakoby narychlo sepsaný, a určitě by podle mě mohl být napsaný i lépe. Místy mi vadilo také střídání stylu vyprávění, kdy jednu dobu nahlížíme na děj z pohledu vyšetřovacího týmu a jindy zase z pohledu vrahů. Za mě 70 % a zde opravdu nevím, nevím, jestli si přečtu i další knihy z kriminální série sourozenců Hammerových, jelikož tento první díl mě zrovna dvakrát neuchvátil.