Detoxikace – Organismus pročištěný už za 7 dní

Kniha: Detoxikace – Organismus pročištěný už za 7 dní
autor: Charmaine Yabsleyová
Nakladatelství: Ikar
Autorka recenze: Renata Skýpalová

Pestrá kniha plná barevných fotografií a hlavně užitečných rad. Kdo by na jaře nechtěl načerpat novou energii, pročistit zimou unavené tělo a připravit se „do plavek“? Jenže takových rádoby účinných knih a rad v nich již bylo mnoho. Pojďme se podívat blíže, co že to vlastně autorka sepsala? Plán dokonalé očisty?
Již v úvodu knihy má autorka (novinářka, což by mohlo slibovat, že bude umět psát a pokud bude i trochu šikovná, mohla by přinést nové poznatky v této oblasti) poměrně reálné postřehy. Jak sama uvádí, pochopila, že neexistuje metoda, která by vyhovovala vždy a každému. Což je příjemné zjištění, které mne trochu uklidnilo. Nerada bych četla zaručenou metodu, která funguje na každého a za všech okolností, protože to bychom pak nebyli lidé, ale roboti. Délka praxe, tedy doba, po kterou se autorka věnuje tématu detoxikace, je taktéž příjemná, více než 30 let – to by již mohlo znamenat, že o této oblasti ví více než jen to, co si někde načetla. Mohla by předávat své vlastní zkušenosti a zkušenosti svých klientů – a to je mnohdy víc než poučky či výzkumy předních lékařů.
Po slibném úvodu se dostávám k očistnému systému těla. Přehledná tabulka, která sděluje důležité informace o orgánech, které tělo využívá k očistě, a že jich není málo: játra, ledviny, pokožka, plíce, lymfatický systém, střeva… a u každého je uvedeno, jakou má v organismu roli a čím jej přetěžujeme. Oj, myslím, že přetěžuji úplně vše, ale jak se zdá, to úplně každý. Takže hlavu vzhůru, nastává fáze tři – vybrat vhodný očistný program. Nabízí se rychlý program jako je očista za 24 hodin nebo třídenní očista, nebo pak poměrně časově náročnější třítýdenní kúra. No, není kam spěchat, nejprve zkusit to kratší a pak postupnými kroky přejít na delší programy. Co je příjemné, u každé varianty očisty je uvedeno, co v dané dny jíst, popř. jak cvičit, aby očista byla co možná nejúčinnější.
Kromě očisty těla zde nacházíme i rady pro očistu duše. Takže jak se říká 2 v 1 – očistíte tělo i duši a tak to má být – tělo a duše patří k sobě, takže když už děláme pořádek, tak celkový.
Recepty uvedené v knize jsou kapku netradiční, ovšem ne zcela nereálné, neboť od sametové revoluce do České republiky dorazila thajská kuchyně, čínská kuchyně, ayurvédské bylinky,… takže v receptech už nás jen málokterá ingredience může opravdu zaskočit. A že by nebyly k sehnání? To tedy rozhodně ne, stačí zajít do některého z početných obchůdků zdravé výživy, kterých je v Brně víc než dost. Postup přípravy jídla, koktejlů, ale i čajů či pleťových masek je jasný, srozumitelný, většinou se jedná o poměrně jednoduché úkony.
Nyní už je to jen na Vás? Chcete si v sobě tak trochu „UKLIDIT“? Pokud je Vaše odpověď ANO, tak vřele doporučuji tuto knihu jako Vašeho „osobního rádce“.

Renata Skýpalová

Na Střední škole KNIH působím jako ředitelka. Současně jsem stále pedagog, a tak ráda pomáhám studentům s jejich aktivitami, které žáky i školu dále rozvíjejí. V posledních letech čtu převážně odbornou literaturu (oblast ekonomiky, marketingu, managementu), a proto nabídka četby knih „jiného typu“ je pro mne příjemnou výzvou.