Hra o trůny – audiokniha

Hra o trůny – audiokniha

Hra o trůny
George R. R. Martin

Čte: František Dočkal
Délka nahrávky: 43 hod 39 min

Kniha Hra o trůny je první dílo dnes už světoznámého autora Georga R. R. Martina. Nejedná se sice o jeho první dílo, napsal jich několik již dříve, ovšem na základě seriálovému zpracování se tímto dílem proslavil po celém světě. Díky všeobecnému nadšení a úspěchu napsal již čtyři pokračování. Spolupracuje také se stanicí HBO na tvorbě stejnojmenného seriálu.
Kniha je fantasy román pojednávající o fiktivním světe za časů středověku. Jak už jsem zmínil, je to první díl ze ságy, která měla mít původně jen tři díly. Nakonec však bude tato sága nejspíš sedmidílná. Dnes je vydáno již pět knih a všichni netrpělivě čekají na další díl.
Příběh začíná na severu, kde je strážcem Ned Stark. Jeho starý přítel, král celého kontinentu, ho požádá o pomoc. Ned Stark tedy musí odjed na jih, odkud se ještě nikdo z jeho rodiny nevrátil. Odjíždí spolu tedy do sídla říše. Hned po příjezdu se Ned zaplétá do intrik několika rodů usilujících o králův život a o trůn. Zjišťuje děsivé tajemství, které by mohlo otřást celou říší. Kvůli tomu se dostává do boje o moc, z kterého není uniku. Mezitím na východě se mladý právoplatný dědic trůnu, jenž byl sebrán jeho šílenému otci, snaží zosnovat pomstu. Aby toho však nebylo málo, na severu říše tiše číhá další hrozba. Na divokém severu, kam se nikdo z říše neodváží, povstala armáda nemrtvých vedená strašlivými Bílými chodci. Říše je tedy ohrožena ze všech stran. Vznešení lordi však soupeří o moc a na nebezpečí nedbají. Má vůbec tato křehká říše šanci na přežití?
Mě osobně kniha docela zklamala. Jsem sice velkým fandou stejnojmenného seriálu, ovšem kniha mě příliš nezaujala. Byla zbytečně zdlouhavá, děj neměl spád a rovněž atmosféra se seriálu nemůže rovnat. Příjemným zpestřením pak byl pouze fakt, že dílo bylo v podobě audioknihy . Celé dílo hodnotím jako zajímavé. Já jsem však od něj čekal víc.

tympanum

Dominik Klimeš

Je mi šestnáct let a studuji na střední škole. Jsem sportovně založený, přátelský typ. Neopovrhnu ovšem ani literaturou. Moje nejoblíbenější žánry jsou fantasy a sci-fi. Poslední dobou hodně čtu například Zaklínače od Sapkovského. Mezi mé záliby patří rovněž psaní různých povídek.