Hypnotizér aneb buďte jako v transu

Hypnotizér aneb buďte jako v transu

Hypnotizér – Lars Kepler

Na následujících řádcích odhalíte povídání o knize, která rozhodně dostála svému jménu. Jedná se o knihu Larse Keplera s názvem Hypnotizér, a toto dílo vás skutečně chytí a nepustí.  Jste díky němu, jako by ve stavu transu a svět kolem vás najednou není podstatný, naopak hlavní je ona kniha.

Lars Kepler je pseudonym, pod kterým píší manželé Ahndorilovi. Hypnotizér je jejich první krimi román z plánované série, kterou spojuje postava komisaře Joony Linny. Jednou v noci komisař zavolá uznávanému psychiatrovi Eriku Mariovi Barkovi a prosí ho, aby vykonal hypnózu na chlapci, který přežil brutální vyvraždění jeho rodiny. Erik však hypnózy nedělá a má k tomu své důvody. Nakonec jí však vykoná a tím se spustí drastický kolotoč dramatických událostí z Erikova života a nám se krůček po krůčku odkrývá tajemství ohledně vyvraždění chlapcovi rodiny.

Nejenom já, ale i mnoho dalších hledalo po Stiegovi Larssonovi a jeho excelentním Miléniu další skvělé kriminálky a u Larse Keplera se jich rozhodně dočkali. Příběh nedrhne, ba naopak svižně spěje kupředu, není nalinkovaný dopředu a vše v něm má své místo. Postava komisaře Linny je prvotřídně sepsaná a velké většině z nás musí být ihned sympatický. Ostatní postavy jsou také sepsané velmi dobře a rozhodně se neztrácejí někde v šedi, ale naopak jsou zapamatovatelné. Kepler nás nešetří s brutalitou, ale na druhou stranu ona brutalita je součástí této skvělé knihy a bez ní by to už nebylo tak dobré, nebo alespoň podle mě. Rozsahově je kniha tak akorát. Na prvotinu nutno dodat, že se jedná o bravurní výkon.

Knihu bych doporučil obdivovatelům knih Stiega Larssona, milovníkům detektivek, jelikož se jedná o klenot moderní současné krimi literatury, a to si prostě nechcete nechat ujít.