Safira vás dostane!

PAOLINI, Christopher. Odkaz Dračích jezdců. Havlíčkův Brod: Fragment, 2004. ISBN 80-7200-978-8.

Když Christopher Paolini napsal svůj první román Eragon, nikdo si nemyslel, že se z něj jednoho dne stane celosvětový bestseller. Ovšem stalo se, a to hlavně proto, že jeho rodiče věřili v potenciál jejich syna a dělali vše proto, aby se jeho prvotina dostala k co nejvíce lidem.
Kniha vypráví o mladém farmáři Eragonovi, který jednoho dne najde modrý opracovaný kámen, který se rozhodne vyměnit za jídlo. Překvapením pro něj ovšem je, že z kamene se vylíhne malý dráček, který si Eragona označí jako svého jezdce. A tak se rázem stane, že z mladičkého Eragona je lovná zvěř.
Za zmínku rozhodně stojí i smyšlená země, ve které se příběh odehrává. Alagaësie je opravdu překrásná, lesy obsypaná země, ve které je možné se setkat nejen s elfy a trpaslíky, ale i s mnohem temnějšími Urgaly a Ra’zaky.
Některým lidem nemusí ihned sednout styl psaní, a to hlavně pokud nejste zastáncem dlouhých popisů okolí, kterých tu je opravdu hodně a které jsem, i když občas ne zrovna s radostí, přeskakovala. Proto se možná i hodně lidí rozhodne spíše podívat na film. Pokud si ale chcete užít originální, nijak neupravený příběh, přečtení knihy je pro vás ta nejlepší možnost. Film se totiž moc nepovedl, a tak jedna z mála věcí, která na něm stojí za zhlédnutí, je Safira.
Knihu mohu vřele doporučit, a to opravdu všem, kterým je žánr fantasy alespoň trochu blízký. Lidé, kteří mají rádi draky, tento příběh rozhodně ocení.

MaiQa Závodná

Se čtením jsem začala už ve chvíli, kdy jsem se v první třídě naučila číst, ale kladný vztah ke knihám jsem měla snad už od narození a to hlavně díky mé matce. Až do třetí třídy jsem četla spíše knihy s hrdinkami mých let, ale potom jsem se dostala i ke čtení literatury pro dospělé, protože dětské mě už přestávaly bavit. Asi v sedmé třídě jsem našla kouzlo fantasy, později jsem přešla na young adults (mladistvé) literaturu, ale i tak stále vyhledávám hlavně knihy s fantasy tématikou. Už nějakou dobu nemám žádného úplně oblíbeného autora, ale mezi mé oblíbené rozhodně patří Suzanne Collins, Richelle Mead, Karolina Limrová a stále ještě Thomas Brezina, od kterého jsem četla skoro všechny knihy.