Smrt kvůli jednomu doušku vody?

BIBI, Asia. Rouhání?. Praha: Fragment, 2012. Příběhy ze života. ISBN 978-80-253-1386-2.

Dokážete si představit, že byste byli ve vězení proto, že jste se napili vody? Přesně tohle se stalo Asii Bibi, která se jakožto křesťanka napila muslimské vody, a proto byla obviněna z rouhání. To je důvod, proč je již od roku 2010 zavřená ve vězení a čeká na rozsudek smrti. Její příběh se stal hodně známým a o její propuštění se snaží mnoho vlivných lidí a organizací po celém světě. Dodnes však nebyl stanoven žádný rozsudek.
Mnozí se již mohli dovtípit, že kniha je autobiografická. Asia Bibi v ní líčí celý svůj život coby křesťanky žijící v jejím rodném Pákistánu. Jelikož se jedná o muslimský stát, tak křesťané jsou zde utlačováni a snad na ně i platí naprosto jiná pravidla než pro muslimy.
Co se týče stylu psaní, tak ne každého může na první pohled zaujmout strohý jazyk, kterým je kniha psána. Pokud se do ní ale pustíte, uvědomíte si, že kniha ani jiná být nemůže, jelikož ženy v Pákistánu nemají skoro žádné vzdělání.
Příběh rozhodně patří mezi ty, které vás donutí přemýšlet, jaký vlastně život je. Poté si možná i řeknete, že je dobře, že žijete tam, kde žijete. Kniha se asi nedá doporučit žádné konkrétní cílové skupině, snad jen stačí říct, že každý by si na ni měl udělat svůj vlastní názor.

MaiQa Závodná

Se čtením jsem začala už ve chvíli, kdy jsem se v první třídě naučila číst, ale kladný vztah ke knihám jsem měla snad už od narození a to hlavně díky mé matce. Až do třetí třídy jsem četla spíše knihy s hrdinkami mých let, ale potom jsem se dostala i ke čtení literatury pro dospělé, protože dětské mě už přestávaly bavit. Asi v sedmé třídě jsem našla kouzlo fantasy, později jsem přešla na young adults (mladistvé) literaturu, ale i tak stále vyhledávám hlavně knihy s fantasy tématikou. Už nějakou dobu nemám žádného úplně oblíbeného autora, ale mezi mé oblíbené rozhodně patří Suzanne Collins, Richelle Mead, Karolina Limrová a stále ještě Thomas Brezina, od kterého jsem četla skoro všechny knihy.