Tak trochu jiný Kepler?

Tak trochu jiný Kepler?

Paganiniho smlouva – Lars Kepler

Proč jsem pro tuto recenzi zvolil takový název. Snad mně po přečtení dalšího skvělého díla tohoto autora pochopíte a také po přečtení této recenze.

Po přečtení Paganiniho smlouvy budete mít pocit, jako by někdo sebral Keplerovi  jeho drsnost a surovost. Někomu to možná bude vadit, ale já nejsem ten případ, jelikož v dalších jeho dílech se opět vrací ke své drsnosti a tímto nám jen dokazuje, že zvládne napsat krimi román bez užití zbytečného násilí a drsnosti.

Jako první se nám objeví záhada utopené dívky, která má sice plíce plné vody, ale na těle po ní nemá ani památku. Utopila se na palubě plovoucí lodi. V salonu je pak oběšený muž a v místnosti není jediný kus nábytku, na který by se onen muž mohl postavit.

Rozplétání těchto záhad je opět mistrně sepsáno a čtenáře nenudí. Děj jak jinak u Keplera nevázne a je pln zajímavých zjištění a odboček, které ale čtenáře nijak zvlášť neotravují a neztrací kvůli nim přehled o hlavním ději. Postavy opět sepsané přinejlepším velmi kvalitně a hlavně postavu komisaře Joony Linny nelze nemít rád. Zakončení knihy je minimálně uspokojující a rozhodně po ní nemáte chuť se čtením tohoto autora končit. Někoho možná po velmi drsném Hypnotizérovi překvapí jemnost a pohoda Paganiniho smlouvy, ale jak jsem psal výše, tak autor tím jen dokazuje, že neumí psát jen jedním stylem a že lze napsat i jakousi lyrickou detektivku, která by byla nesmírně úspěšná.

Kvituji také opět velmi zajímavě a krásné udělanou obálku ke knize. Je vidět, že nakladatelství Host si v tomto směru na výsledné práci dává více než záležet.

Na závěr ještě napíšu  komu bych knihu doporučil. Klasicky čtenářům dobrých knižních příběhů a zvláště pak těch kriminálních. Dobrých kriminálek není totiž nikdy dost.