A máme tu další krimi sérii

A máme tu další krimi sérii

Zimní oběť – Mons Kallentoft

Jak už bývá zvykem, objeví se dřív nebo později nějaký ten skandinávský autor detektivních příběhů a zahltí nás knihami ze souboru, který propojuje postava hlavního komisaře či komisařky.

Zde se nám objevila řada s kriminální inspektorkou Malin Forsovou. Ta má za úkol vyřešit vraždu muže, jenž byl nalezen visící na stromě. S kolegy tak musí zjistit, kdo mrtvola je a proč se ocitla na stromě. Hledání ji zavede do nejtemnějších zákoutí lidského srdce.

Za sebe musím napsat, že postava hlavního hrdiny, tady tedy hrdinky, ve mně už dlouho nevyvolala tak rozporuplné pocity. Stále se nemohu rozhodnout, zda mám rád či naopak nemám rád Malin Forsovou. A zároveň nevím, jestli toto tvrzení mám brát jako plus, že autor dokázal vykreslit tuto postavu tak, že si čtenář láme hlavu nad tím, jaké k ní vlastně zaujímá stanovisko, či jestli mně tato skutečnost vadí. Nicméně se asi raději přikláním k té druhé variantě. Musím také napsat, že děj opět nějak zvlášť nevázne, napětí se vám v knize dostane, ostatní postavy jsou sepsány také kvalitně a se zakončením knihy se, myslím, také smíříte. K rozsahu bych napsal asi jen tolik, že to je objemem klasická severská detektivka, zde konkrétně o 448 stranách. Netvrdím, že se někomu nemůže zalíbit zrovna tato kriminální série, a také na rovinu přiznávám, že jsem z ní zatím přečetl pouze tento první díl, i tak si však dovolím říct, že se na našich čtenářských pultech najdou lepší kriminální řady. Navzdory tomuto tvrzení si myslím, že se k tomuto kriminálnímu souboru vrátím a minimálně si přečtu jeho druhý díl už jenom proto, že jsem asi už věčný milovník krimi literatury, konkrétně té soudobé severské, a taky proto, že první díl prostě špatný nebyl, ale nebyl ani nijak zvlášť okouzlující, abych kvůli němu pomalu hned běžel sehnat si pokračování, což se mně u jiných sérií stává. Za mě 75  %.