Cestování v čase

Cestování v čase

Dívka, která se třpytila – Lauren Beukesová

Kirby nastupuje na místo stážistky u novin. Přidělí ji do oddělení sportu, který jí moc neříká. Její šéf Dan je starší, zkušený novinář a má ji zaučit. Na Kirby pohlíží jako na mladou naivku.

Kirby to v životě neměla lehké, její matka je prostitutka a alkoholička. Ona sama v jednadvaceti jen zázrakem přežila útok neznámého muže, který ji chtěl zabít. Vzpomínky jsou stále děsivé a útočníka nedopadli. Práce v novinách je příležitost, jak rozjet pátrání na vlastní pěst. Dá inzerát, že hledá svědky, informace o vraždách dívek za několik posledních let. Případů napadení bylo totiž víc, ale ostatní dívky zemřely. Kirby doufá, že najde nějakou stopu, která ji zavede k vrahovi. Svěří se Danovi, ale tomu se nápad nelíbí a je zásadně proti. Společná práce je ovšem sblíží a časem jí i on začne pomáhat.

Tajemný muž bydlí v Domě, tak ho oslovuje. Dostal k němu klíč a nějaká síla ho nutí zabíjet. Má schopnost cestovat časem, stačí jen vyjít ze dveří a pomyslet na rok, ve kterém chce být. Oběť pro něho musí zářit, tak pozná, že je to ta pravá. Pokud je to ještě malá holčička, tak jí dá hračku a odejde. Bohužel se pak vrátí v roce, kdy už je dospělá, a nemilosrdně ji zavraždí. Zatím se mu dařilo, jen s Kirby se to nepovedlo. Ví, že se musí vrátit znovu a napravit chybu, kterou udělal. Jinak nesplní úkol a Dům se bude zlobit.

Kirby zatím usilovně pátrá a získává zajímavé informace. Má tušení, že vrah se vrátí, že musel mít nějaký důvod, proč ji chtěl zabít. A ona zemřít nechce. Jednoho dne si vzpomene na příhodu z dětství, kdy za ní přišel cizí muž a dal jí růžového poníka. Vypadal podivně a ona se ho bála. A právě takový muž se po ní ptá v práci. Kirby ho sleduje až do Domu, kde se rozpoutá to pravé peklo. Oba chtějí žít,  ale přežít může jen jeden z nich,

Autorka knihy dvanáct let působila coby novinářka na volné noze. Píše romány, filmové i televizní scénáře. S manželem a dcerou žije v jihoafrickém Kapském Městě.

Kniha má kapitoly a v každé se ocitáme v jiném roce. Nejčastěji je to rok 1931, do kterého se vrah vrací, má tam svůj Dům, a zase z něj odchází vybrat další oběť. Do některé doby se vůbec nehodí, nerozumí jí a lidi nechápou jeho. Je nápadný i svým oblečením, které má stále stejné. Do některých let naopak zavítá hned několikrát.

Z obalu knihy se na nás dívá půlka dívčí tváře, která se třpytí. Černé pozadí a název knihy přitáhne pozornost a zvědavost nás nutí číst stále dál. Ilustrace v knize nejsou, ale nijak výrazně tam nechybí.

Kniha se mi četla velmi dobře, je srozumitelná a doporučila bych ji úplně všem bez rozdílu věku. Je zajímavé skákat z roku do roku a sledovat kroky vraha i jeho obětí. Ostatně, kdo by nechtěl cestovat časem? Vrátit se do minulosti či navštívit budoucnost? Já bych tedy chtěla. Ale kdo ví, možná že jednoho dne…