Dámy, tak nějak zaostáváte!

Pod vodou – Julie Zeh

Už co se do poměru počtu autorů a autorek krimi literatury týče, tak ženy zaostávají. Bohužel u mě zaostávají i co se kvality děl týče. Samozřejmě existují čestné výjimky jako Fossumová, Nahapétianová a Zanová. Tři autorky proti nespočtu mých oblíbených autorů. Dámy prostě trošku prohrávají. Nic se na tom bohužel nezměnilo ani po přečtení díla Pod vodou. To se bohužel dostalo na můj seznam s nadpisem: Nelíbí se mi.

Herečka Jola přijela se svým partnerem Theem na ostrov, aby se připravila na další roli. Když pozná Svena, nevinný flirt se promění ve smrtonosný milostný trojúhelník, který zboří všechna pravidla.

Sven opustil Německo, žije na ostrově a pracuje jako instruktor potápění. Jeho heslo zní: Nepleť se do problémů jiných lidí. Teď zjistí, jaké je změnit se ze svědka ve spoluviníka. A pochopí, že se stal součástí vražedné hry, ve které téměř neměl šanci uspět.

Toliko k obsahu díla a teď proč se mi kniha nelíbila. Za prvé mi v ní chybělo nějaké větší napětí a kniha mě dokonce někdy i nudila, až uspávala. Párkrát jsem se přistihl, že jsem v ní i objevil taková hluchá výplňová místa o ničem. Příběh samotný plynul šnečím tempem. Nejvíc mi asi vadilo, že zpočátku příběh vypadal jako nějaký milostný román a ne krimi. Malou pochvalu si jinak zaslouží postavy, které se podle mě autorce povedly. Prazvláštní milostný vztah Joly a Thea mě nepřestával udivovat. Až jsem si říkal, že jsou prostě divní.  Dalším plusem je velice krátký rozsah knihy. 210 stran máte přečtených skoro hned. Možná se budu opakovat, ale opět musím pochválit knižní obálku. Obzvlášť tady se podle mě povedla a hrozně se mi líbí, zvláště pak ty barvy na ni použité. Jinak se mi ale bohužel kniha nelíbila, a proto jí uděluji jen 45 %.