Jackaby

Jackaby – William Ritter

Probouzí ve vás zájem zmínka o postavách z knih, jako je třeba Sherlock Holmes, slečna Marplová, nebo v dnešní době velmi populární Doktor Who? Máte zálibu v detektivním i fantasy žánru? V tom případě by mohl i tento titul zapadnout mezi vaše oblíbence.

Po opuštění Anglie, své rodné vlasti a domoviny, Abigail Rooková po necelém roce už dávno není tou jemnou dívkou, za kterou jí mívala matka. Vzpurné srdce a touha po dobrodružství je mnohem silnější než dřív – co teprve ve chvíli, kdy se potkává s panem Jackabym? Podivínský detektiv se ukazuje v celé své kráse a bez přetvářky, díky čemuž  hned několikrát upadá do problémů spolu se svojí novou pomocnicí, kterou se stává právě Abigail Rooková. I přestože tato mladá dáma nevkládá do detektiva tolik důvěry, vítá střechu nad hlavou a stravu na oplátku za pomoc na místě jeho asistentky. Netrvá dlouho, než konečně pochopí, co celou tu dobu řeči jejího ‚šíleného‘ nadřízeného znamenaly a vydává se spolu s ním na stopu za sériovým vrahem.

Je to právě knižní obálka, která už od prvního pohledu může zaujmout mezi ostatními – tajemný nádech a její skvělé zpracování se dá označit za brilantní, neboť už jen při pohledu láká k přečtení. Rozmanitost kouzelných bytostí je dalším plusem knihy a i přes krátkost kapitol si můžeme skvěle užít děj. Co teprve kapitola, kterou Abigail Rooková vynechala na žádost svého zaměstnavatele a my se tedy podle všeho nikdy nedozvíme její obsah? V průběhu knihy se vyskytují mnohdy až příliš detailní popisy a pak pouhé pusto, kdy je na nás vykreslit si zbytek, stejně jako se ke konci knihy dá dovtípit vcelku lehce již od začátku – je to spíše na čtenáři, jak si příběh přebere.

Jackaby se sám o sobě nedá popsat jako dokonalá kniha, ale rozhodně dokáže zaujmout a vyplnit chvíle volného času, a to především pro mladší čtenáře. Vzhledem k tomu, že autor napsal i pokračování, můžeme jen doufat, že dojde k jeho brzkému zjevení na našich prodejnách.