Jedna z dlouhé řady?

Andaluský přítel – Alexander Söderberg

Kam vlastně zařadit tento thriller? Vybočuje nějak z řady severských knižních thrillerů a je tak dobrý, aby vlastně mohl vybočovat? Podle mě tedy ne. Já toto dílo hodnotím jako průměrné.

Život Sophie Brinkmannové je tak trochu monotónní. Pracuje jako zdravotní sestra a po manželově smrti žije sama se synem. Jednoho dne jí však život do cesty připlete okouzlujícího Héctora Guzmána. Sophii oslní jeho šarm a uklidňující úsměv, ale brzy zjistí, že pod příjemným zevnějškem se skrývá cosi děsivého. Její předchozí život bez nebezpečí se změní v pravý opak. Když je navíc do celé hry zapojen i její syn, uvědomí si, že bude muset sebrat veškerou sílu a odvahu, aby našla cestu z tohoto zrádného bludiště podivné morálky, smrtící obsese a zbabělých podrazů.

Nechci tvrdit, že obálka knihy, která čtenáři slibuje příběh plný napětí a dramatu, balamutí, ale já osobně bych toho napětí a dramatu klidně uvítal více. Co mně osobně už od začátku příběhu docela vadilo, bylo obrovské množství postav. Dle mého názoru častokrát i naprosto zbytečně zasazených do děje. Jinak mi však postavy přišly vesměs zajímavé a dobře sepsané. Samotné vyprávění pak chvílemi i vázlo a někdy se děj až moc točil kolem jedné určité věci. Také mi vadilo vcelku časté přeskakování od jednoho děje ke druhému. Tudíž jste často na jedné stránce tam a tam a náhle zase tady a tady. Několikrát jsem se přistihl, že jsem si dané řádky musel přečíst znovu, abych se v příběhu zorientoval. Co se konce týče, ten pak považuji za uspokojivý. Můj verdikt k této knize je takový, že ji doporučuji spíše už zarytým čtenářům současných detektivek, neboť nováčka by toto dílo od daného žánru mohlo odradit. Přes to všechno se mi kniha svým jistým způsobem líbila a nebyla úplně špatná, dokonce si někdy v budoucnu nejspíš přečtu další díl. Jelikož Andaluský přítel je první část z knižní série. Za mě 62 %.