Labyrint: Útěk

Labyrint: Útěk – James Dashner

Labyrint: Útěk je první částí trilogie amerického autora Jamese Dashnera, který napsal řadu fantasy sérií. Labyrint měl takový úspěch, že získal i filmovou podobu, kde v hlavní roli vystupuje Dylan O´Brien.

Kniha je členěná do kapitol, doplněná ilustracemi, plná záhad, napětí a překvapení, která nikdo neočekával a po celou dobu se nese v tajuplné atmosféře. V knize se už od začátku objevuje řada otázek bez odpovědí a autor si dal záležet na tom, aby čtenář v knize neustále objevoval něco nového. Vyprávění je napínavé, akční a každá kapitola přináší alespoň jeden nový objev, překvapení nebo zvrat, což postupně nutí přečíst knihu prakticky na jeden nádech a běžet do nejbližšího knihkupectví pro další část trilogie. Žánrově se jedná o dystopickou post-apokalyptickou sci-fi pro dospívající mládež, obdobnou jakou je velmi populární Hunger games.

Thomas, hlavní hrdina knihy, si nepamatuje nic ze svého života, jeho život jako by začal ve výtahu, kde se objevil na Placu. Ocitl se ve skupině několika desítek chlapců, kteří jsou na místě již dva roky a stejně jako on si z předchozího života nic nepamatují. Kolem nich se obepíná labyrint plný vraždících monster, celé dva roky se chlapci snaží najít cestu ven, ale bez úspěchu. Den po Thomasově příchodu ale výtahem projde dívka a všechno, úplně všechno, se změní…

Na knize si mi velmi líbila dynamika děje, kniha se četla opravdu skvěle. Je velmi napínavá a akční a zároveň se člověk až diví, jak  skvěle v ní je vykreslena lidská psychika. Knihu bych doporučil komukoliv, kdo má rád napínavé příběhy a rád se pozastaví nad jednáním lidí uvězněných v uzavřeném prostoru.