Laskonky

Laskonky – Barbara Nesvadbová

Již 7. publikace spisovatelky a novinářky Barbary Nesvadbové je neobyčejným čtecím zážitkem. Kniha je mířena spíše pro ženské pohlaví a je souborem dvaceti šesti krátkých povídek a fejetonů, jež jsou odrazem jejího vlastního života. Hlavním tématem jsou vždy vztahy: manželství, nevěra, rozchod, atd.

Nejenže může publikace své čtenáře zaujmout svým obsahem, hlavně ale také svou grafikou. Kniha je totiž doplněna ilustracemi od Pasta Onera, jednoho z českých umělců, jenž se specializuje na graffiti. V tomto stylu vytvořil pro knihu čtyři celostránkové ilustrace, které jsou rovnoměrně rozmístěny v knize a tak ji skvěle doplňují.

Laskonky je kniha přímo dělaná na zasněžená odpoledne. Má pouze 150 stránek a díky své grafické originalitě se velmi lehce a rychle čte, třeba za jedno odpoledne. I přes to, že je kniha jedna z kratších, vyvažuje to svým obsahem. V každé povídce či fejetonu je něco, co vás vtáhne a nepustí. Jelikož autorka čerpá ze svého bohatého osobního života, její tvorba je originální a dýchá z ní autentičnost. Nutno pouze podotknout, že je vhodnější pro starší ženy, jelikož pojednává o tématech, jež jsou známější právě jim než například dospívajícím dívkám.

Vzhledem k tomu, že já se řadím právě do té druhé skupiny žen, osobně mne kniha moc neoslovila. Nesmírně mne ale zaujala svou neobyčejnou grafikou, díky které jsem si jí také v první řadě všimla. Svou tématikou mi ale bohužel není nijak blízká, což mne mrzí, jelikož si myslím, že být starší, jistě bych si ji užila mnohem více. Z tohoto důvodu bych ji doporučila raději dospělejším ženám, těm, které rády čtou o vztazích a samy z nich berou inspiraci či jim to pomáhá překonat své vlastní trable.