Léky smutných

Léky smutných

Léky smutných – Pavel Gotthard

Autor se narodil roku 1987. Na Janáčkově akademii múzických umění v Brně vystudoval obor rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika. Během studií spolupracoval s Českým rozhlasem: natočil dokumenty o komunitách hráčů rolových her (Larp aneb hra na život), deskových her (Mezi figurkami) a profesionálních svůdníků (Testováno na ženách). Je autorem dramatizace historické novely Železná koruna se vrací, rozhlasové úpravy knihy Zdeňka Šmída Lesk a bída Čekání a několika krátkých her z cyklu Životopisy. V letech  2007-2011 se jako člen sdružení Court of Moravia pohyboval mezi hráči a organizátory improvizačních dramat, tzv. larpů. Podílel se na vzniku devíti larpů, včetně rozsáhlé simulace totalitního režimu Projekt Systém, o níž byl natočen dokumentární film 5 pravidel (režie Vavřinec Menšl). Své působení v larpové komunitě Pavel Gotthard reflektuje knižní prvotinou Léky smutných. V současné době je doktorandem na JAMU a pracuje jako scénárista. Jeho posledním projektem je scénář k nezávislému interaktivnímu filmu Interande.

Příběh popisuje osudy studenta žurnalistiky, Davida, který teď prožívá ve svém osobním životě krizi. Jedná se o milostnou krizi – má totiž podezření, že jeho přítelkyně si našla někoho jiného. I když ani předtím nebyl jejich vztah nijak zvlášť růžový. Objevuje se zde i další mladý muž, Roman, a právě on je ten, o kterém si David myslí, že chodí za je přítelkyní Pavlou. A nakonec vyjde najevo, že je tomu skutečně tak.

Když spolu jedné noci spí, ocitnou se ve fantazijním světě. David se do to světa vydává také. Jak to dál dopadne, si přečtěte sami.

Kniha se mi četla celkem dobře, má 200 stran a je členěna do kapitol. Líbilo se mi, jak autor dokázal propojit reálný svět s fantasy prostorem. I ten fantasy svět působí tak reálně. Tudíž tu máme obrovskou sílu autora vyjádřit reálně nereálné.  Knihu bych doporučila spíše dospívajícím, protože by jim mohla být blízká jazykem, kterým je kniha napsána – kniha obsahuje vulgarismy a nespisovné výrazy. Díky tomu příběh budí ve čtenáři pocit, jako by příběh vyprávěl jeho kamarád.

Snad každý máme nějaký ten svůj druhý svět a možná, že po přečtení této knihy se do něj snově zatouláme anebo ho teprve začneme objevovat. Rozhodně si ale předtím přečtěte tuto knihu. Může vám posloužit jako taková startovací čára do vašich snů o jiném světě.

Eva Skládaná

Je mi 23 let. Rádu čtu knížky a zajímají mě i jejich filmové podoby . Mám raději českou literaturu než světovou. Jinak ve volném čase ráda jezdím a chodím ven s kamarády.