Madonna životopis

Madonna životopis – Lucy O‘ Brien

Madonnu, zpěvačku, která nese toto jméno a které bude už 59 let, zná snad každá generace. Její popularita začala sílit po vydání skladby Like A Virgin v roce 1984. Netrvalo příliš dlouho  a stala se z ní přední hollywoodská hvězda. Každé její album bylo oceněno a každé také platinováno. Je známá taky tím, že pro každé své album změní svoji image. V roce 1989 při vydání alba Like A Prayer byla hnědovlasá nevinná dívka, která tancuje v kostele a v roce 1990 už z ní byla blondýna jako Marylin Monroe. Její kariéra nikdy nevyhasla a snad už ani nevyhasne. Z chudé dívky se stala ikona popu po celých více jak třicet let.

Knihu, životopis Madonny Cicconeové, napsala její dlouholetá fanynka Lucy O‘ Brien. Její názor na popovou hvězdu byl nejdříve negativní, později však začala více a více poslouchat její skladby, až se z ní stala její fanynka. Právě ona tu vypráví celý příběh umělkyně, jedné z nejslavnějších žen na světě, popové ikoně, jaké byly její začátky a jak se z obyčejné holky z Detroitu stala Madonna, kterou známe dnes.

V knize nechybí ani samotný názor autorky na tuto popovou hvězdu. Dále má kniha pět kapitol. Začínáme od narození Madonny a končíme rokem 2007. Za celou dobu se můžeme dozvědět tolik informací, které snad neznali ani ti největší fanoušci. Například jak se Madonna už na škole ráda lišila od ostatních a často měnila svůj vzhled. To dokazují i fotografie, které jsou v knize vlepeny. Fotografie skvěle doplňují její životopis. Dále se tu můžeme dočíst i o tom, jak se vydávaly její hity, jaké byly její začátky v New Yorku, co všechno zlého i dobrého ji potkalo a co všechno byla pro slávu schopná udělat. Hrála v kapele, sháněla role do podprůměrných snímků a nechala se fotit nahá. Její sen byl, aby se z ní stala hvězda. Nejdříve chtěla být vyhlášenou tanečnicí a tancovat opravdu uměla. Nakonec však zvolila zpěv a myslím si, že tenkrát ani ona sama nevěděla, ani netušila, jaká hvězda z ní nakonec bude.

I kdybych nebyla fanynkou Madonny,  musím říct, že je to snad nejlepší životopisná kniha, kterou jsem kdy četla! Je psaná dokonale čtivou formou. Knihu už jen tak nespustíte z ruky. Touha po informacích vás překvapí a udělá z vás velké zvědavce. Celou knihu zpestřují fotografie, z každého jejího období tu najdete minimálně tři krásné fotky. Obsah knihy je tedy velmi pestrý. Možná vás vyděsí tloušťka, ale po přečtení pár stránek nebudete litovat. Kniha je navíc doplněna poznámkami, diskografií, alby, videoklipy, filmy a divadelními hrami. Takže nejenže se jako čtenáři dozvíme něco o jejím životě, ale zároveň se nám dostane seznam všech její skladeb, alb a také filmů, ve kterých účinkovala.

Myslím si, že na sebe můžu být hrdá, že jsem knihu sehnala. Mám ji zařazenou mezi mými nejoblíbenějšími knihami a jen tak žádná kniha jí své místo nevezme. Čtu ji pořád dokola, stejně tak jako neustále poslouchám její písničky. Madonnu mám opravdu ráda. Jedná se opravdu o nejlepší životopisnou knihu, která je o ní psána, přitom je její obálka tak nenápadná. Moje spokojenost se snad ani nedá popsat slovy. Doporučila bych ji opravdu každému a fanouškům obzvlášť. Je to nejdéle žijící popová královna. A až tu jednou nebude, měl by být vyhlášen minimálně devítidenní smutek, jako když umřel Fidel Castro.