Mankell a Wallander podruhé a podruhé úspěšně

Psi z Rigy  (Mrtví ve člunu) – Henning Mankell

Sovětské impérium padlo a Lotyšsko je suverénní stát. Za oficiální autonomií však stojí mocné síly, těsně propojené s ruskou mafií. Zima rok 1991 a tým komisaře Wallandera řeší případ dvou východoevropských zločinců, kteří mrtví dopluli ke švédskému pobřeží. Vše se nakonec zamotává tak, že se Wallander dostává do Rigy a zde se ocitá v hrozivém světě policejního dohledu, plného utajovaných hrozeb a lží.

Druhý případ s Kurtem Wallanderem je opět skvělá severská detektivka a dokazuje tak, že Číňan a Vrazi bez tváře nejsou u Mankella jen oddělené zářivé hvězdy od celku. Opět budete hltat příběh stranu po straně a zamilovávat se, či nenávidět postavy. Někoho možná zklame, že knihu bude mít přečtenou raz dva, ale na druhou stranu si o to dřív může přečíst další Mankellova skvělá díla.  Samozřejmě nechybí typický prvek u Mankella, a to cizina. Nyní se v příběhu podíváme do lotyšské Rigy. Nevím jak u vás, ale pro mě právě tento prvek ciziny dělá Mankella Mankellem, jelikož  málokteré detektivní série či knihy od jednoho autora s vámi projdou takový kus světa jako ty od Mankella a mně to rozhodně nevadí. Zajímalo by mě, zda se to děje jenom mně, anebo i vám, ale poprvé jsem si všiml, že si s další a další knihou čím dál tím víc uvědomuji, že mám daného komisaře z knihy či knižní série raději a raději. Kurt Wallander pak není výjimkou.

Byť opět mrazivá detektivka z mrazivého severu a východu, tak vám rozhodně vykouzlí příjemný teplý pocit v čtenářské duši z další skvěle napsané detektivky. Za mě 92 %. A to není málo, nebo snad ano?