MÍSTO VEJCE BANÁN

Místo vejce banán – Kateřina Balcarová, Veronika Chládková

Uvažovali jste někdy o tom, že se začnete stravovat zdravěji? Snížíte příjem živočišných složek ve vaší stravě, nebo je ještě lépe úplně vyřadíte? Že tímto stravováním můžete pomoci trpícím zvířatům, zdevastované přírodě a pro Vaše zdraví to bude to nejlepší, co můžete udělat? Nebo se jen zajímáte o zdravotní styl a způsob, jak ten Váš zlepšit? Potom je kniha/kuchařka s názvem „Místo vejce banán“ stvořena pro Vás.

Jakožto veganka už téměř rok (pro někoho moc, pro někoho málo) se divím, proč jsem si tuto knihu nepořídila už dříve.  Kniha obsahuje nejen spoustu receptů, „lifehacků“ a pomocníků při veganství, ale i mnoho rad, jak dosáhnout co nejvyváženějšího jídelníčku, jak doplňovat potřebné vitamíny a nahrazovat látky obsažené v živočišné stravě a je to vlastně takový úvod do veganského životního stylu. Je nádherně graficky zpracovaná, s jednoduchou, sympatickou obálkou a mnoha krásně barevnými ilustračními fotkami. Recepty doprovázejí komentáře autorek a kniha obsahuje i rozhovory s veganskými sportovci.

Komu by chyběla ve veganství pizza, burgery, lasagne, zmrzlina, sýry atd., tomu autorky šikovně ukážou, že nic z toho se vzdávat nemusí a stačí to nahradit verzemi vařenými bez porušování etických, ekologických, zdravotních a ekonomických zásad.

Autorky napsaly také knihu nazvanou „Místo kapra hlíva“, což je vlastně párty veganská kuchařka, díky které nepřijdete o řízky s bramborovým salátem, vánoční cukroví, velikonoční mazanec, narozeninový dort ani o „grilovačku“ s kamarády a vedou blog www.vegansport.cz.

Pokud bych knihu měla shrnout dvěma slovy, řekla bych sympatická a užitečná.