Orr – můj příběh

Orr: můj příběh – Bobby Orr

Hokejová legenda z Kanady vypráví svůj velmi zajímavý životní příběh.

Autorem knihy je sám slavný hokejista Bobby Orr, který se po dlouhém přemlouvání rozhodl sepsat své paměti. Vypráví převážně o svém hokejovém životě, ale i jedné velmi špatné životní zkušenosti. Od hokejových začátků na zamrzlé zátoce, kde jako malý kluk začínal s bruslením až po slavnou NHL, kde se stal nejlépe placeným hokejistou světa již v osmnácti letech. V knize popisuje velmi zajímavým a poutavým způsobem své hokejové začátky na zátoce na prvních bruslích, na které si ušetřil peníze za příležitostné práce. Vypráví, jak se těšil na led, hned po škole spěchal na stadion, kde trávil hodiny a hodiny času, Měl, jak se říká, dar od pána boha.

Byl na něho krásný pohled, velmi brzy si ho všimli agenti a kariéra začala. Dovedli ho k velkému hokeji za velké peníze. Dvakrát získal Stanleyův pohár a drží spoustu rekordů a trofejí, kterými se oceňuji hokejisté za své úspěchy. Bohužel musel ve třiceti letech svoji velmi slibně nastartovanou kariéru ukončit kvůli vleklým zdravotním problémům. Několikrát byl na operaci kolene, nemohl chodit ani bruslit, a tak se rozhodl svoji kariéru ukončit. V knize se taky rozhodl napsat i o velmi špatné zkušenosti, kdy ho nejlepší přítel a dlouholetý agent okradl o úspory a přivedl na pokraj bankrotu. V knize se vyjadřuje i o tom, co si mysli o současném hokeji. Nechává své čtenáře nahlédnout do svého života, názorů a postojů.

Kniha je rozdělená do jedenácti kapitol, které popisují různá životní období v životě slavného hokejisty. Je v ni i spousta fotografií ze soukromých rodinných alb, ale i hodně zajímavých fotografii z hokejového prostředí – zápasů, turnajů a stadionu. Autor napsání svých pamětí dlouho odkládal. Nikdy neměl manýry velké hvězdy se zviditelňovat, střežil si velmi bedlivě své soukromí.

Knihu bych doporučil přečíst všem fandům hokeje, dozví se zde, že hokej a vše kolem něj není jen spousta slávy a peněz, ale i spousta dřiny , odříkáni, ale i zklamáni a závisti.

Hodnotit toto dílo musím jen a jen kladně. I když je to v podstatě popsaný život jednoho hokejisty, je napsáno poutavým způsobem, že knihu přečetl v podstatě jedním dechem. Jsem hokejový fanda tělem i duší, a tak se mi kniha velmi líbila. Můj příběh je kniha nejen o Bobby Orrovi jako hokejistovi, ale i velmi charakterním a poctivém člověku. Každý, kdo si knihu přečte, si z ni určitě něco malého odnese.