Přes překážky ke hvězdám

Přes překážky ke hvězdám

Otevřené dveře – Beryl Matthews

Obálka mě zaujala hned na první pohled, plus tedy ještě název a citace názoru Barbary Erskin: „Nádherný příběh napsaný rukou rozeného vypravěče. Nedokázala jsem knihu odložit.“ Nejdřív jsem tomu nevěřila, ale po dvou nocích a jednom dni, které jsem v kuse pročetla, jsem pochopila. Proto se i vy ponořte do příběhu a on vás bude unášet na vlnách skvělého díla. Zaslouží si vaši pozornost. J

Rose už od dětství ví, co je důležité. Její rodina je sice chudá, ale Rose velmi dychtí po vzdělání, chodí do školy, odkud ji ale vyhodí po tom, co vyhraje Bibli, důkaz, že se ve škole naučila už dost na svoje poměry. Rose to skoro zlomí srdce, ale její učitelka jí domluví soukromé hodiny se svým přítelem, taky učitelem, který je z ní nadšený. Rose je velmi hrdá dívka, pracuje, stará se o rodinu, ale chce víc! A ví, že to nejdůležitější, co jí může pomoci vyplnit její sny je vzdělání.

Po tom, co zažije v životě pár neúspěchů, dokonce i znásilnění, se stále nevzdává a chce jít dál na školu. Dlouho rozmýšlí, co by chtěla dělat, ale nakonec se přeci jen rozhodne. Je však možné, aby žena mohla studovat právo? A dokonce ho dokončit? Rose se o to rozhodne pokusit, má dost přátel, kteří ji v tom podporují. Co jí však nepotěší je zjištění, kdo je její pravý otec!

Miluji knihy, které se odehrávají v Londýně a toto byla zrovna jedna z nich a vůbec mě tedy nezklamala. Celková zápletka, zvraty, neohroženost hlavní hrdinky a její láska ke vzdělání, to vše z této knihy dělá to, čím je, a to DOKONALE ČTIVOU.

Zuzka Floderová

Řekla bych o sobě, že jsem typický knihomol. Nejraději mám fantasy, detektivky a sem tam i něco z červené knihovny na odlehčení, ale po pravdě přečtu cokoliv, co mi kdo dá. Nejradši mám ale knihy, kde se z hlavní postavy, káčátka, stane labuť. Nejkrásnější příkladem a mou nejoblíbenější knihou bych řekla, že je Jana Eyrová od Charlotte Brontë.