Příběh, co vám vykouzlí úsměv na tváři

O mé rodině a jiné zvířeně – Gerald Durrell

Tento román popisuje zážitky ze života autorova pobytu na středomořském ostrově Korfu, kde byl kdysi jako mladý se svou rodinou. Autor zde očima desetiletého hrdiny s humorem i kriticky pozoruje zvyky různých živočichů, ale i příslušníků rodinného společenství. A nechybí ani popis ze života místních obyvatel. Kniha je plná pohody i humoru a lásky k přírodě. Jedná se o první ze tří knih, v nichž autor vzpomíná na život na ostrově Korfu.

Úžasná to kniha. Na 300 stranách se začtete do přenádherného humorného příběhu plného lásky k přírodě a věřte mi, že to rozhodně stojí za to. Celý příběh působí nádherně mile a hlavně oddechově. Skrz text k vám prostupuje nesmírná láska ke všemu živému a zároveň se bavíte nad životem jedné velice povedené rodinky Durrellových. A že to tedy povedená rodinka je. Ostatně i samotné postavy jsou další výtečná věc na této knize. Ať už se jedná o výše zmiňovanou rodinku, či postavy ostatní. Co se Durrellových týče, tak kromě malého Geralda se setkáváme i s jeho mámou, sestrou Margo a bratry Lesliem a Lawrancem. Leslie miluje zbraně, Lawrence je spisovatel a Margo je osmnáctiletá slečna v pubertě. Matka tohoto klanu je pak vdova a neustále něco vyvařuje. Spolu pak prožívají velice vtipné situace. Z postav ostatních se mi třeba hodně líbil Theodor s velice zvláštní mluvou a postava Spira, Řeka, co miluje Angličany, se také nadmíru povedla. Jazyk v knize použitý je místy už poměrně zastaralý, ale to vůbec nevadí. Dodává to obzvlášť v dnešní době knize takové prastaré kouzlo. Velice se mně pak líbila různá přirovnání, která autor v textu použil. Krásně se čte i samotný popis přírody a okolí ostrova Korfu. Člověk má hned chuť si tam zajet. Největší radost jsem však měl při čtení již zmiňované lásky Geralda ke všemu živému. Zároveň jsem mu i trochu záviděl to mládí a možnost chovat pelikána, želvy, ropuchy a jiná zvířata. U Geralda jednoduše opravdu bylo vidět, že tu přírodu miluje a jejímu zkoumání je plně oddán a s láskou i plnou oddaností určitě tehdy psal tuto skvělou knihu. Je to na ní znát. Toto dílo je čtivo plné lásky, krásné přírody a milého humoru. Kniha nenudí a vy hltáte jednu stranu za druhou. Tady budu hodnotit 100 % a dle mého názoru naprosto zaslouženě.