Princezna Bojovnice

Princezna Bojovnice – M. A. Larson

Dívka beze jména. Neví, kde je. Už tři dny bloudí temným lesem. Velmi nepřátelským lesem. Začarované stromy na ni útočí ze všech stran. Jedna chvilka nepozornosti a všechno může být ztraceno. A pak se to stalo. Noc prořízlo vlčí zavytí. Další vlk se přidal. Během okamžiku se nocí line píseň lovu. Je slyšet čím dál tím víc. Dívka ví, že ona je tou kořistí. Nehodlá se však vzdát bez boje. Rozběhne se. Po chvíli narazí na malou chaloupku. Zdá se, že je prázdná. Vlci už se blíží. Dívka na zlomek vteřiny zaváhá. Pak se rozhodne vstoupit dovnitř. Vzápětí zjistí, že to byla osudová chyba.

Autorem knihy je Američan Mitchell A. Larson. Tento muž se živí především jako scénárista. Píše scénáře pro filmy a seriály. Jeho hlavní náplní práce je psaní scénářů pro kreslené seriály. Některé se vysílaly i u nás. Například My Little Ponny: Přátelství je magické, Littlest Pet Shop, Městečko záhad, Kick Buttowski: Hrdina předměstí a mnoho dalších.

Princezna Bojovnice se zrodila z nápadu na dětský seriál. Měla to být parodie o princeznách ve vojenském výcvikovém táboře. Zatímco se scénář pomalu stával knihou, Larson se inspiroval příběhem od Bruna Bettleheima, který se zaměřuje na temnější aspekty pohádkových příběhů. Nakonec vzniklo dílo o statečných princeznách a odvážných princích, kteří se ve škole učí, jak přemoci zlé čarodějnice.

Kniha se mi velmi líbila. Dobře se četla. Má rychlý spád. Milovníky pohádek a dobrodružství určitě neurazí. Česká obálka knihy se mi líbí víc než originální. Naprosto odpovídá obsahu díla. Příběh je plný nečekaných zvratů. Hlavní hrdinka je sympatická dívka. Postupem času nám autor odhalí dívčinu velmi spletitou minulost. Kromě hlavní protagonistky Evy najdete v knize žabího prince, prince, který žil šest let jako prase (doslova), přátelskou Magdu, vílu s povahou generála či princeznu Bazila.

Kateřina Kolářová

Dříve mě čtení nebavilo, dnes si bez dobré knížky neumím představit život. Dávám přednost zahraničním autorům, před českými. Existují však výjimky. Například M. Švandrlík, P. Neomillnerová nebo K. Petrusová. Zajímá mě japonská kultura a vše kolem Japonska.