Prokleté dítě

Harry Potter a Prokleté dítě – J. K. Rowlingová

Patříte ke generaci, která ještě stále čeká na dopis z Bradavic a potají doufá, že nejznámější čarodějnická škola opravdu existuje? Tak to jste určitě nepřehlédli fakt, že vyšlo volné pokračování příběhů ze života chlapce, který přežil – Harry Potter a Prokleté dítě. Navázat na tak slavnou sérii o ještě slavnějších postavách může být buď katastrofa, nebo další úžasné dobrodružství.

Celý příběh se točí okolo Albuse (syn Harryho Pottera) a Scorpiuse (syn Malfoye Draka), kteří se střetli ve vlaku první den školy a nakonec skončili i ve stejné koleji. Oba mladí čarodějové mají nedostatek přátel, protože se výrazně odlišují. Syn slavného Harryho nechce být ve stínu svého otce, ve famfrpálu je nešikovný a kouzla mu taky zrovna moc nejdou a ke všemu není v Nebelvíru, a to už něco znamená! Scorpius si zase s sebou nese nálepku, že je dítě samotného pána zla. Je tedy pochopitelné, že nezapadají do kolektivu a že jak to bylo i v případě jejich otců, na dělání neplechy a způsobování malérů nemusí ani mávat hůlkou.

I když jde o formát scénáře divadelní hry a příběh netvořila sama Rowlingová, porovnávat knihu s minulými díly by bylo absolutně nevhodné a zbytečné. Prokleté dítě je určené těm, kteří na příběhu z Bradavic vyrostli a můžou si díky tomu připomenout staré postavy, místa a události, a zároveň se dozví i nové příběhy, které nejsou o nic méně zajímavé.

V knize není nouze o vtipné hlášky, ani o strašidelné a temné momenty. Kvůli tomu, že jde o divadelní hru, se vše v příběhu děje nějak rychle. Od první k poslední straně se dostanete rychlostí mávnutí hůlky. Děj však není předvídatelný nebo nudný a za přečtení určitě stojí.

Kdybychom neznali potomky Harryho a Ginny, Rona a Hermiony, nic by se nestalo. Ale pro každého fanouška je povznášející pocit – a to i bez použití kouzla Vingardium Leviosa – když má možnost podívat se na další dobrodružství tohoto magického světa.