Relikvie mrtvých

Relikvie mrtvých – Ariana Franklinová

Celý příběh se odehrává v anglickém Glastonbury. Píše se dvanácté století a mnichové v anglickém Glastonbury najdou po mohutném požáru v klášteře dvě lidské kostry, o nichž nikdo neměl ani tušení. Jedna je vysoká, mohutná, jako by patřila nějakému válečníkovi, druhá malá a drobná. Existuje domněnka, že právě Glastonbury je oním bájným Avalonem z dávných dob. Mohlo by se tedy jednat ostatky krále Artuše a Guinevere? Když se o objevu doslechne král Jindřich II., požaduje důkazy o Artušově smrti. Nepotřebuje totiž, aby jeho vzpurní velšští poddaní začali věřit a doufat, že jejich jediný pravý a budoucí král se jednoho dne vrátí, aby je znovu mohl vést k vítězné bitvě za svobodu.
A tak král Jindřich opět povolává Adélii, aby se pustila do prozkoumání podezřelých koster. Jenomže někdo si nepřeje, aby byly kosterní pozůstatky identifikovány, a je připraven kvůli tomu i zabíjet…

Hlavní  hrdinkou je mladá Adelie, která se s urputností vydává zjistit příčinu smrti i to, čí vlastně obě kostry jsou. Ovšem v té době to ona jako žena, a navíc na území kláštera, nemá nikterak jednoduché.

Já mám beletrii velmi ráda a obzvláště tu, která zavání tajemnem. Jména jsou zde staroanglická a přiznám se, že pro mne jsou tak malinko rušivým elementem v jinak celkem čitelném díle. Prostředí, ve kterém se děj odehrává je tajemné a ponuré, ovšem pro mne ne příjemným způsobem. Popravdě začíst se do knihy byl pro mne problém. Souvisle s ní jsem četla knihy od Amandy Stevensové s podobnou tématikou a tyto byly pro mne na čtení mnohem příjemnější.

Na knihy od Ariany Franklinové jsem četla spoustu pozitivních reakcí, a  proto bych každému milovníku beletrie doporučila alespoň knihu prolistovat. Já sama si ráda přečtu její bestseler Vykladačka snů. Není totiž v tomto uspěchaném světě nic příjemnějšího než malinko utéct od reality do tajemných příběhů.

Sylvie Macáková

Jmenuji se Sylvie Macáková, je mi 38 let a jsem z Brna. Mám ráda tajemno, a proto jsem si vybrala k první recenzi knihu Relikvie mrtvých.